• Anonym (Plågarn)

Ont när jag kissar

Hade ont när jag kissade någon vecka innan julen och jag tänkte att det var en vanlig UVI. Men nu har jag haft ont i snart 1 månad! Och jag har noterat att när jag dricker en massa tranbärjuice och citronvatten gör det ondare att kissa. När jag dricker mindre och bara vatten känns det bättre.

Vad kan det vara egentligen?
    Jag orkar ej gå runt med smärtan och jag är livsrädd för sjukvården. Dom stoppar ju upp en pinne i urinröret. Det känns ej så lockande när det gör för jävligt ont redan nu..

Hjälp!

• Svar på tråden Ont när jag kissar
  • Anonym

nejnej gå till sjukhuset dom stoppar inte upp nån pinne berätta att du tror du har uvi o dina symtomer då får du kissa i en mugg o sen får du svar direkt =) har nyss blitt behandlad så javet. Uvi kan sprida sig vettu så gå =) lycka till

• Pucko Buffy

Jag har haft urinvägsinfektion massor av gånger och då stoppar de aldrig upp en pinne i urinröret. Då lämnar man urin som de tar en odling på som visar om man har en bakterietillväxt eller inte. Det är nog klamydiatest du tänker på, och så gjorde de förr. nu kollar man det genom vanligt urinprov precis som vid urinvägsinfektion. Misstänker de klamydia kan man få genomgå en gynundersökning och då tas klamydiaprovet via livmodertappen.

Gå till din vc och lämna ett urinprov. Har du bakterier i urinen så får du pencillin. Det är inte bra att gå länge med urinvägsinfektion då det kan gå upp i njurarna och då kissar man blod och det är inte alls bra.

• Anonym (Plågarn)

Jamen när urinet ej visar några bakterier då blir de ju tvungna att köra upp en pinne i urinröret. Det här känns ej normalt. Jag har haft många urinvägsinfektioner och vet hur det känns.

Det brukar ju kännas bättre när man dricker en massa. Men nu blir jag bara sämre om jag dricker en massa vatten och dylikt.

Därför gissar jag på att det ej finns några bakterier i urinet.

• LillaJag06

Hej.

Jag hade inte direkt samma symtom som dig, men jag hade en otrolig smärta när jag skulle kissa detta var under natten, sen kunde jag inte ens kissa och drack en massa vatten utan framgång. Tog en tablett och gick och la mig. På morgonen försökte jag kissa och kissade blod. Fy farao säger jag.
    Du kommer bara få kissa i en mugg som dem andra säger, men gå innan det går för långt!
  • Anonym (men snälla..!)

Jisses, alla dessa medicin/sjukvårds-"experter" på FL.. {#lang_emotions_yell}

Jag är Ssk, NEJ man stoppar inte upp några pinnar någonstans.

Sök hjälp för bövelen, obehandlat UVI kan vandra uppåt och bli njurbäckeninflammation och det är ingen särskilt kul historia kan jag lova dig.

Ett annat tips är att vända dig till fackfolk i sådana här frågor, istället för att Googla fram tvivelaktig info eller vända dig till wannabe-experter på FL.

• Pucko Buffy
    Anonym (men snälla..!) skrev 2010-01-17 03:09:50 följande:
    Jisses, alla dessa medicin/sjukvårds-"experter" på FL.. Jag är Ssk, NEJ man stoppar inte upp några pinnar någonstans.Sök hjälp för bövelen, obehandlat UVI kan vandra uppåt och bli njurbäckeninflammation och det är ingen särskilt kul historia kan jag lova dig.Ett annat tips är att vända dig till fackfolk i sådana här frågor, istället för att Googla fram tvivelaktig info eller vända dig till wannabe-experter på FL.
    Hmm du har nog inte läst ordentligt. Det är faktiskt ingen av oss som svarat i tråden som säger att det sticks upp en pinne i urinröret. Det är TS själv som påstår det.

Jag tycker faktiskt man kan fråga på forum om svar, men man får ta svaren med en nypa salt.  Om någon som är Ssk svarar och då inte är annonym kan man ju ta svaret lite mer på allvar. Sen ska man alltid kontakta vården för "riktig" rådgivning.

Ang google så gäller det att vara källkritisk och se vem avsändaren är, även vården har sidor som länkas fram där.
Svar på tråden Ont när jag kissar