• trollizz

Du som inte kommer ta körkort...

Finns det fler som jag?... Gärna skulle vilja ha körkort, men som känner det nästintill omöjligt att ta av olika anledningar?

Berätta gärna för mig!

Jag har börjat några gånger. Men känner att jag inte riktigt får till det. Har inte fått känslan av att det är kul o köra bil.

Finns det fler med detta problem. Vill ha körkot men som "inte kan"...

• Svar på tråden Du som inte kommer ta körkort...
  • Mammamagen

hej! känner igen mig lite..jag har övningskört i perioder, tycker det är kul men jag vill lixom inte backa och parkera (känns skitlöjligt) men allt annat gillar jag.men jag kan inte pga den ekonomiska biten!
    Nu  väntar jag barn nr två och känner att jag verkligen skulle behöva ett körkort, tex när man ska till bhv/bvc mitt i vintern med snöstorm och två barn.. och handla! ja allt sånt..

• Myscho

Ja! jag sökte tillstånd när jag var 16 men han som skulle köra med mig tog ut mig en gång! nu har jag inga pengar elr lusten att ta det jäkla körkortet

• trollizz

Jag har oxå två barn. För mig känns grejen att koppla svårt. Jag har inte kört så pass mkt att det "lossnat" som jag ovan nämnt.

Har funderat på att ta automatkörkort. Det går ju oftast fortare.

Hur gammal är du?

• Helena o Mattias

hej!
    Jag skulle också gärna vilja ha körkort, men för de första har jag ingen att övningsköra med sen de andra som kostar så mycket. Just nu siktar jag ta moped-kort så man kan köra våran mopedbil. Sen kan man "övningsköra" med den o så smånigom ta körkort på bil.

Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • trollizz

Men ingen här då som tycker det är "svårt" att köra bil? Mest den ekonomiska biten el olika familjesituationer som styr?

• sannzibar

Hej TS jag har körkort idag  så jag skulle kanske inte skriva igentligen, ville bara skriva att  jag vet hur du känner dig det tog mig 3 år att ta körkort först var det att tjäna ihop pengar till körkortet sen var det att verkligen ta tag i det, jag hade inte nån motivation för jag tyckte att det var så svårt, jag körde med min man o det kändes bara jobbigt att övningköra jag blev stressad o ibland "fatta" jag knappt hur man körde jag var livrädd för att få motorstopp o det var många gånger jag svor över bilen o sket i att köra på många månader, det släppte när jag tog körlektioner på körskolan då helt plötsligt förstog jag vad min man hade försökt säga till mig ett bra tag {#lang_emotions_wink}  han sa alltid lyssna på bilen o jag fatta ingenting.  det skriftliga provet fick jag göra om så på andra försöket fixade jag det men herregud va nervös jag var. körprovet fixa jag på första försöket o det kunde jag knappt tro. 
    idag är jag glad att jag kämpa med körkortet, bor i en liten håla o har barn o för mig är det en frihetskänsla.

• trollizz
    sannzibar skrev 2010-01-17 00:06:00 följande:
    Hej TS jag har körkort idag  så jag skulle kanske inte skriva igentligen, ville bara skriva att  jag vet hur du känner dig det tog mig 3 år att ta körkort först var det att tjäna ihop pengar till körkortet sen var det att verkligen ta tag i det, jag hade inte nån motivation för jag tyckte att det var så svårt, jag körde med min man o det kändes bara jobbigt att övningköra jag blev stressad o ibland "fatta" jag knappt hur man körde jag var livrädd för att få motorstopp o det var många gånger jag svor över bilen o sket i att köra på många månader, det släppte när jag tog körlektioner på körskolan då helt plötsligt förstog jag vad min man hade försökt säga till mig ett bra tag   han sa alltid lyssna på bilen o jag fatta ingenting.  det skriftliga provet fick jag göra om så på andra försöket fixade jag det men herregud va nervös jag var. körprovet fixa jag på första försöket o det kunde jag knappt tro.  idag är jag glad att jag kämpa med körkortet, bor i en liten håla o har barn o för mig är det en frihetskänsla.
    Men åh .. grattis!!

Jag önskar att jag kunde göra som du - ta tag i det!
    Jag har två barn o vi bor strax utanför stan så jag behöver egentligen oxå verkligen körkort!

Jag har kört med körskola, men tyckte ändå inte jag fick till det. Tänker ibland att det är mig det är fel på....
Svar på tråden Du som inte kommer ta körkort...