• Gelé Hallon

Make Up Stores Sminkkurs?

Någon som har gått en sån kurs? För 500 kr? Vad tyckte ni?

Jag behöver lite hjälp med att hitta typ foundation och sånt som passar mig. 
    Vill gärna gå den men har en grej jag är lite nojjig över. Sminkar dem dig I butiken eller tar de dig typ till nåt rum? Om de gör det i butiken skippar jag det nog för sånt gör mig väldigt nojjig.
  • Svar på tråden Make Up Stores Sminkkurs?
  • Minas

Jag har gjort det två gånger och tyckt att det var jättebra! Man får ju produkter för pengarna och det skulle ändå ha kostat runt 500 men någon foundation och ett par ögonskuggor. I Umeå gör de det i butiken, det står en spegel och en stol uppställd alltid där men om det inte finns någon sådan i din butik så kanske de gör det i ett annat rum.

• Gelé Hallon
    Minas skrev 2010-01-17 00:45:27 följande:
    Jag har gjort det två gånger och tyckt att det var jättebra! Man får ju produkter för pengarna och det skulle ändå ha kostat runt 500 men någon foundation och ett par ögonskuggor. I Umeå gör de det i butiken, det står en spegel och en stol uppställd alltid där men om det inte finns någon sådan i din butik så kanske de gör det i ett annat rum.
    Usch va obehagligt. Hmm. Får kanske gå in i butiken och fråga.
  • Minas

Ja gå in och hör, de kanske kan göra undantag om de inte vanligtvis brukar göra det i ett separat rum, det skadar ju inte att fråga!

• Mimmi86

Jag har också gjort det, fick det av sambon i födelsedagspresent men på 1000kr. Är av den blyga sorten. Bodde då i en liten liten stad, flyttade upp hit till sthlm och blev sambos, hade ingen kompis jag kunde ta med mig och "pengarna" var ju tvunget att användas, kunde ju inte gärna vara så elak. Så jag tog tjuren vid hornen och gick dit.

Pinsamt första 3-4min. sen var det helt okej. Hon berättade väldigt mkt och jag frågade lite om min hy och så. Blev väldigt nöjd! Fick ett tjock block med en massa info, och tredsättningar, olika sminkstilar och sen min egning sminkning nerskriver hur hon hade gjort.

Detta var på Make up stor i sthlm. Kanske ser annolunda ut...

Föresten stod sminkbordet i ett hörn. Märkte inte av människorna i butiken alls.

Ett tips är ju att ta med en vän? :)

Jag tycker du ska gå! Du kommer gilla det, samt få en massa goda råd, sen handla lite också... :)

• fabulous

hejsan jobbar iof på en FACE butik men d e inte så stor skillnad. skället till att man gör det i butiken är att vi ofta bara är 1-2 i pers berpende lite på storlek. jag jobbar i en storstad.

men om du känner dig ovekväm tycker jag att du ska fråga. du kan oxå (iaf hos oss ) boka ett sent besök tom iblan efter stägning. eller ta med en vän och gör en grej utav d

:)

Svar på tråden Make Up Stores Sminkkurs?