oförberedd!
Vaknade nu efter bara en timmes orolig sömn med lite panik. Bäbis är extremt vild idag, buffar och knuffar och har gjort så nästan hela dagen. Trycker neråt och det gör skitont, har haft sammandragningar och molvärk hela dagen.
Jag har haft en ganska kass BM som jag ångrar att jag inte bytte från början, men nu i vecka 39 känns det ju meningslöst att grubbla på det. Saken är den att jag känner mej helt oförberedd inför förlossningen, har inte oroat mej tidigare men nu börjar jag få panik. Vet inte ens vilket nummer jag ska ringa när det sätter igång eller hur det ska kännas. Har läst att man ska packa sin journal i BB-väskan, jag har inte fått hem nån journal?! Föräldrautbildningen var inte heller mycket att hänga i granen om jag ska vara ärlig.
Jag vet ju att de flesta förstföderskor brukar gå över tiden, men jag har hela tiden haft en stark känsla av att det inte blir så för mej. Jag har gjort IVF och då fick jag BF-datumet 28/1 vilket inte får ändras, men min BM fick det ändå till 24/1. Så det kan ju åtminstone inte vara så långt ifrån 24/1-28/1 eftersom jag vet EXAKT datum jag blev gravid?
Oj, detta blev långt. Var tvungen att skriva av mej lite. Hoppas nån klok person här på FL orkar svara och kanske lugna ner mej lite. Kramar!
Men nu har jag gett T så mycket beröm på sista tiden så hon spricker nog snart, hahaha! Svarade på ditt mail. Vi hörs snart! Kram Sofie