• Movie Freak

Är det någon här som jobbar på ett gym i receptionen/instruktör på heltid?

Får man fråga vilket gym o vad ni har i månadslön o OB osv?

O vad ni tycker om jobbet o arbetstiderna osv?

Bridget Jones wanted sex goddess with a very bad man between her thighs.
  • Svar på tråden Är det någon här som jobbar på ett gym i receptionen/instruktör på heltid?
  • Movie Freak

ingen som jobbar på gym eller som känner någon som vet?

• Movie Freak

ingen?

• Movie Freak

puff....någon måste det finnas som har ett hum om?

• pilla82

Hej!

Jag har jobbat på ett par olika gym och har även kompisar som gör. För det första, det är väldigt svårt att få heltid och fast tjänst. De flesta erbjuder bara timanställningar, detta för att man inte behövs på sommaren då det är dött i några månader.

De flesta gym har inga kollektivavtal = ingen ob och dålig timlön. Mycket kväll och helgjobb.

Jag arbetade tidigare på ett kommunalt gym, där fick jag vettig lön och ob. Men de privata är sämre.

Så slutsatsen är att du blir inte rik på det, ska man arbeta med detta får man brinna för det, inte göra det för pengarna!

Hoppas du blev lite klokare. Vill inte hänga ut enskilda gym då jag inte vet exakt timlön, men min erfarenhet är att det ligger på mellan 90-100 kr i timmen på de privata.

• Movie Freak
    pilla82 skrev 2010-01-18 10:24:48 följande:
    Hej!Jag har jobbat på ett par olika gym och har även kompisar som gör. För det första, det är väldigt svårt att få heltid och fast tjänst. De flesta erbjuder bara timanställningar, detta för att man inte behövs på sommaren då det är dött i några månader. De flesta gym har inga kollektivavtal = ingen ob och dålig timlön. Mycket kväll och helgjobb. Jag arbetade tidigare på ett kommunalt gym, där fick jag vettig lön och ob. Men de privata är sämre.Så slutsatsen är att du blir inte rik på det, ska man arbeta med detta får man brinna för det, inte göra det för pengarna!Hoppas du blev lite klokare. Vill inte hänga ut enskilda gym då jag inte vet exakt timlön, men min erfarenhet är att det ligger på mellan 90-100 kr i timmen på de privata.
    stort tack!

jag blev betydligt klokare o fick bekräftat som jag redan misstänkte.

tack igen!
Svar på tråden Är det någon här som jobbar på ett gym i receptionen/instruktör på heltid?