• drtina

Thailand november, vart med barn?

Vi har tänkt åka till Thailand i november med våra två barn, då snart 3 och 5 år., för att fira mannens 40-års dag.
    Några tips på vart man ska åka?
    Vi åker nog gärna charter och vill ha det barnvänligt och ett boende med bra standard. Nära till strand med bra bad för barn och gärna nära till lite restauranger och affärer, men inte större stad utan bara lite möjligheter att välja mellan några ställen att äta på.
    Vi gör gärna några utflykter med båt eller regnskogen.
    Såå svårt att välja, allt ser ju fint ut i broshyrer.

Tacksam för alla tips som kan göra vårt val enklare.
    Just nu funderar vi på Blue Village i Khao Lak....

• Svar på tråden Thailand november, vart med barn?
  • Thegran

Vi gillar Koh Lanta, åker tillbaka dit i november.

• drtina

Går det bra att bada i havet för barnen där? Har bara för mig att jag läst att vissa stränder i Thailand är mer barnvänliga än andra.
    Tips på bra hotell?

• Thegran
    drtina skrev 2010-01-17 11:04:03 följande:
    Går det bra att bada i havet för barnen där? Har bara för mig att jag läst att vissa stränder i Thailand är mer barnvänliga än andra.Tips på bra hotell?

Det går utmärkt! Koh Lanta är barnvänligt!
    Klong dao är den stranden som är långgrund och som de flesta med små barn håller till på.

läs mer här; www.lanta.se

Kommer själva bo på Klong dao med vår dotter, två år.

• Thegran

Har inga direkta tips på boende, har ingen koll alls på charterbolagens hotell då vi bokar allting på egen hand.
    vi har varit på Lanta tidigare, men inte bott vid den stranden tidigare.

• Ancilla

Hejsan!
    Vad roligt. Vi funderar också på att åka till Thailand med våra två små 2och4 år och i november då min man fyller 40 år. Har ni varit där förut? Min man är uppvuxen i Thailand så det är helt perfekt att ha en personlig tolk. I november finns ju många resor till väldigt rabatterade priser eftersom det är slutet av regnperioden då. Regnet varar dock bara en kort stund och det är ju varmt vatten så vi drar oss inte för att åka då. Förra gången vi var där med bara det ena barnet och andra i magen åkte vi på en vanlig charter till Phuket. Kan låta tråkigt men frågan är hur mycket man orkar flacka runt med två barn? Vår dotter hade då mycket astma så vi kände att vi villa vara ganska nära ett sjukhus om hon skulle behöva hjälp. Rent prismässigt så får man mest för pengarna om man kommer åt en billig charterresa i nov/december . Vi åkte två vuxna och ett barn då 1,5 år för 15000 och bodde i en lägenhet på ett 4-stjärnigt hotell med jättefina pooler. Tror aldrig man man komma så billigt undan om man köper en flygbiljett och tar sig fram själv. Har man mycket pengar behöver man ju inte tänka s¨å och då kan det ju vara mer spännande att åka någon annanstans i Thailand. Vi kände dock med en 1.5åring att vi mest var vid poolen för hon var rädd för vågorna i havet. Lycka till med planeringen. Berätta gärna vart ni skall åka
    Ancilla

Svar på tråden Thailand november, vart med barn?