Storlek på Didrikson overall?
Tänkte inhandla en Didrikson overall till dottern nu på rean för nästa vinter men vilken storlek skall man välja 90 eller 100?Hon är 2 år nu i mars och är 90 cm lång.
Tänkte inhandla en Didrikson overall till dottern nu på rean för nästa vinter men vilken storlek skall man välja 90 eller 100?Hon är 2 år nu i mars och är 90 cm lång.
Hej köpte didriksson till sonen nu som är ca 100 lång och han fick stl 100 då är den lite stor, större sonen som har mellan 122-128 fick stl 120.
Du kan väl prova på henne nu och avgöra efter det kanske?
Catta
didrikssons overaller brukar vara lite stora vi brukar köra med en strl mindre. till sonen som är 80 cm köpte vi strl 70 och den har passat precis. Till han som är nästan 90 har vi strl 80. å andra sidan hade sonen strl 80 när han var 80 lång oxå. för han har haft den i 2 säsonger. då var den lite stor men det gick. Det är ju väldigt tråkigt om den blir för liten till henne men räkna med att de är lite stora i strl.
Ja det är ju svårt att sia om hur mycket de kommer växa detta året. Var dock inne på en sida där det stod att förskolebarn växer mellan 6-8 cm per år. Så om man mäter hennes nuvarande overall stlk 86 med Didriksons storlek 90 så är Didriksons ca 8 cm längre.
Filur har mätt sina Didrikson overaller så där kan man se hur långa de är: www.filur.se/article.asp
ni som har barn som är 98 cm, vilken storlek i didriksons har ni valt?
Vi hade storlek 100 (modell Lea?) förra året när tjejen hade strl 98. Vi hade storlek 100 i år också, fast tjejen nu är strl 104. Denna overall är ca 8cm längre än förra årets overall - så denna är verkligen stor i storleken (modell Colorado). De är båda didrikson, fast olika modeller. Knasigt!
Jag hade köpt strl 100 till nästa vinter om jag var du. Bättre för stor...
Någon annan som
100 hade jag absolut köpt
Är det skillnad på didriksons storlekar i jacka kontra overall, har just köpt 110 till sonen (som är 108 cm lång)inför nästa vinter men den passar honom nu?!
puffar
Är det på filur du hittat på rea eller vilken sida är det?
Jag tycker inte alls att de är stora i sorlek!!!! Dessutom kan man mycket bra vika upp det yttre tyget nere vid benen några centimeter. Plus ställa midjan. Det har vi gjort och sonen kan röra sig perfekt i den. Han blir 4 år imorgon och har redan 120. Hade 100 ifjol men den var på tok för liten så 110 skulle nog ha blivit liten till våren.