• Svar på tråden stödbälte?
  • längtar och väntar

Jag skulle uppsökt sjukgymnast och fått råd där igenom! Då kan du prova ut bälten också!

• ÖNadja

Ja har fått låna ett sånt där smalt. De är jätte skönt å går ju att dra åt eller släppa efter beroende på dagsform och vad ja gör. Ja skulle rekommendera ett sånt, fast då har ja ju inte heller provat ett brett.

Dom där bredare har ja fått för mej är mer som en "förlängning" av tröjor. Har sett att Hm och Ellos också säljer sånna för runt 100 lappen. Där står de att man kan dra ner dom lite grann också kan du använda dina vanliga tröjor lite längre.

• hoppfull trots allt

vore jag du skulle jag satsa på ett från gula rehab.. det har varit min räddning, fungerar jättebra

• bumbi 84

om det är pga foglossning kan du gå till sjukgymnast och få ett gratis!
    det är nytt nu, fick mitt förra veckan är kanon bra. går även sätta så det ger mer stöd för magen.

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100713♥
  • längtar och väntar
    bumbi 84 skrev 2010-01-18 14:09:30 följande:
    om det är pga foglossning kan du gå till sjukgymnast och få ett gratis! det är nytt nu, fick mitt förra veckan är kanon bra. går även sätta så det ger mer stöd för magen.
    Gratis??? Jag var hos sjukgymnast och fick minsann inget gratis!
  • hoppfull trots allt
    bumbi 84 skrev 2010-01-18 14:09:30 följande:
    om det är pga foglossning kan du gå till sjukgymnast och få ett gratis!det är nytt nu, fick mitt förra veckan är kanon bra. går även sätta så det ger mer stöd för magen.
    det är ju kanon ju! men kanske beror det lite på i vilket landsting om man får gratis eller ej? Bältet från gula rehab går på ca 200 med frakt alla fall, klart värt pengarna
  • bumbi 84
    längtar och väntar skrev 2010-01-18 16:53:02 följande:
    Gratis??? Jag var hos sjukgymnast och fick minsann inget gratis!
    hon sa att det var nytt för i år. kanske bara är här då!?

Västragötaland.
  • bumbi 84
    hoppfull trots allt skrev 2010-01-18 18:10:27 följande:
    det är ju kanon ju! men kanske beror det lite på i vilket landsting om man får gratis eller ej? Bältet från gula rehab går på ca 200 med frakt alla fall, klart värt pengarna
    ja det tänkte jag inte på

var bara så glad att det var gratis. tidigare har dom velat ha en 400.

ja 200 är det helt klart värt!
  • längtar och väntar
    bumbi 84 skrev 2010-01-18 19:45:55 följande:
    ja det tänkte jag inte på var bara så glad att det var gratis. tidigare har dom velat ha en 400. ja 200 är det helt klart värt!
    Jag betalade runt 500 kr för mitt bälte
  • bumbi 84
    längtar och väntar skrev 2010-01-18 19:46:25 följande:
    Jag betalade runt 500 kr för mitt bälte
    fy vad dyrt! var det i år?
  • längtar och väntar
    bumbi 84 skrev 2010-01-18 20:05:17 följande:
    fy vad dyrt! var det i år?
    Ja, för 5 veckor sen. Har aldrig hört någon som fått det billigare om man fått det utprovat av sjukgymnast.
  • Fixaren

Bumbi 84: Men jag bor oxå i västra götaland.. då måste jag kolla med min BM imorgon ifall man kan få det hos sjukgymnasten.. 200 kr är ju billigt med gratis är ju ännu billigare med alla utgifter som är nu..

• Lingling11

När jag pratade med min barnmorska om stödbälte rekomenderade hon det från gula rehab http://www.gulare.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=83
    Enligt henne så är såna stödband som du länkat till för mjuka och tappar sin funktion efter ett tag. Som jag förstått är de mycket mjukar så elasticiteten släpper jämfört med det från gula rehab. Har själv ett från gula rehab (kom efter 3 dagar) och  tycker det fungerar riktigt bra än så länge.

Svar på tråden stödbälte?