stor ålderskillnad
Hejsan!
Är lite nyfiken på hur vanligt det är med förhållande där ålderskillnaden är större än 15 år.
Mellan mig och min sambo skiljer det sig 18 år, vi har varit tillsammans i lite mer än två år nu och jag tycker att vi har ett bra förhållande, när vi är själva.
Problemet uppstår när hans barn bor hos oss. Detta har inte varit ett problem tidigare utan har först nu efter ca 1,5 år börjat bli ett stort störningsmoment för mig. (barnen är 4 respektive 7 år yngre än mig).
Ena barnet bor hos oss permanent och den andre hälsar på någon helg i månaden ungefär.
Jag älskar min sambo och tror inte att detta problem skulle sett annorlunda ut, mina känslor ang. störningarna på barnen om jag vore tio år äldre.
HUR reagerade era nära och kära när ni offentliggjorde förhållandet med denna äldre/yngre partner?
Finns det gånger när ni själva (trots ett i övrigt bra förhållande) märker av åldersskillnaden? Hur yttrar sig detta?
"unga" som "gammla" par och även ni som tidigare levt i stora ålderskillnader förhållanden får gärna komma med kommenterarer och tankar.