Vegetarisk macka
Ska ha dop till helgen och då är det en tjej som är vegetarian. Tänkte göra en macka till henne men med vad??
Ska ha dop till helgen och då är det en tjej som är vegetarian. Tänkte göra en macka till henne men med vad??
jag brukar göra en tekaka med ägg, sallad, majonäs och massa grönsaker.. som en ägg och räkmacka men utan räkor=)
Äter hon ägg och mjölkprodukter ? I såna fall funkar det ju med ost och grönsaker...
Annars kan man ju tänka sig grillad paprika eller kanske houmus, eller avocadoröra, groddar, rödlök etc etc..tänk grönsaker och vad man kan göra för röror med dem...
Tartex, med örter och vitlökssmak är supergott att ha på mackan, om du bara söker ett vanligt pålägg. Det finns i vanliga affärer och på hälsokosten
Kolla så hon äter ost först eftersom ost allt som oftast är gjort på löpe vilket är en animalisk produkt! Dock är ostar som minibabybel gjorda på vegetariskt löpe.Och som sagt kolla om hon äter ägg och mjölkprodukter!
Gör hon det kan jag rekommendera
Gurkmajonnäs i botten (bostongurka + gräddfil + majonnäs) och dekorera sedan med sallad, tunnna skivor färsk gurka, ost (kanske till och med en bit rökt ost som är väldigt god), rädisor och annat gott grönt!
Tartex kan vara lite riskfyllt. Antingen gillar man det eller så gör man det inte. Jag är veggo men hatar tartex, urk! :D
Tack för alla bra tips! Hon äter ägg och mjölkprodukter så vi får se vad det blir :)