• Fru Massu

När brukar lönespecifikationen komma?

Kommer den dagen innan eller en vecka innan? Tex om lönen bet nu den 25, får vi då specifikationen imorgon, måndag 18?

jag gör död till liv åt dig
  • Svar på tråden När brukar lönespecifikationen komma?
  • Stjärnstoft

Det beror nog på vad du jobbar med.
    Jag jobbar inom landstinget. Får min lönespec på posten dagen innan utbetalning.
    Kan däremot logga in i lönesystemet och kolla redan imorgon vad jag ska få den 27.e

• Nyfiken gul

jag får min lönespec dagen innan lön eller samma dag. Dvs 24 eller 25:e

Om den 25.e råkar vara en måndag kan jag få min spec på fredagen.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Cia o krabaten

ett par dagar innan får vi.

FK brukar komma efter man fått pengarna på kontot
  • Nyfiken gul

just ja - kan kolla internetbanken 2 dagar innan lön för att kolla hur mycket pengar som kommer in. och då har oftast inte min spec nått brevlådan ännu.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Tecken

Jag får min lönespec elektroniskt, i internetbanken. Jag brukar få den samma dag som lönen kommer alt. dagen efter. Det beror nog lite på arbetsgivaren/lönekontoret när specifikationen kommer.

• Fru Massu

då antar jag att den kommer på fredag, jobbar kommunalt, fick inte idag.

• Smurfan JM

Jag trodde att man "alltid" fick specen vardagen innan utbetalningen, men numera får min karl sin två-fem dagar innan utbetalning och jag får min samma dag eller efter utbetalningen (jag får dock min i handen på jobbet, om jag jobbar vid utbetalningen annars postas den).

• KaeJ

Jag får själv lönespecen dagen innan lön. Får lön den 27:e. Men redan den 15:e kan vi se lönen på det löneprogram vi använder oss av i våran kommun. Heroma heter det.

• Fru Massu

fick lönespec igår, 21 :)

• Tonårsmamman1

Så fort lönen är utbetald kan jag se nästa månads lön i vårt lönesystem. Sedan kan den lönen ändras fram till brytpunkten, dvs semester, avdrag etc kan tillkomma.
    Min man får sin lönespecifikation dagen innan lön.

Svar på tråden När brukar lönespecifikationen komma?