• fridaandersson

Vet inte vad ja ska göra:/

Hejsan!

Jag har varit tillsammans  med min kille  i bara två månader. men vi har träffats i ca 4 månader. i början var ja jätte kär, och innan vi blev tsm kände ja  nästan att ja  älskade hononom, så starka  var  känslor. Vi har jätte  kul tillsammans och ja vet att ja  kan lita på honom. Han är 4 år äldre  än mig, och trodde  inte ålderskillnaden spelade någon roll. Men Innan vi skulle fira nyår, nåfon dag innan där, så började jag  känna att han var mycket efterhängsen, ja  kunde inte gå och prata med min kompisar utan han skulle följa efter. Jag känner också att han har börja tänka på familjeliv, flytta till gård och vi skulle flytta ihop. Jag kände det var  kul ide i början, och ja tyckte om han så mycket att allt kändes rätt.Men jag känner att hans vänner och han beteer sig och är mer "vuxnare" än jag. Jag känner  inte att jag är klar med festadet och umgås med vänner och allt de där. Medans  han känner att han är klar med det.Han bor tio mil bort så ja tar tåget till han eller kör bil. Vi är nästa alltid hos honom och av någon anledning så skyller han på att de är så långt till mig, när ja kan ta mig till han.Jag har börjat störa migmer och mer på saker han gör, och hur han beter sig. De slutade att jag sex strejkade i en vecka nästan för ja inte alls var sugen, medans han verkligen ville. men ja skylde på att ja var trött. Innan ja blev tillsammans med denna  kille, så tyckte ja verkligen om en annan, men han dissa mig för en annan, och ja tog väldigt illa vid mig. Så för ett par dagar sen så träffade ja  han på en fest igen, och ja kände när vi pratade, vi var inte fulla eller något, men ja kände att mina känslor kom tillbaka till han. att ja  inte alls hade kommit över honom. Och vi drack lite och det ena ledde till det andra. Och ja tänker bara på denna killen hela tiden, medans  ja vet att ja verkligen tycker om min kille, menja vet också att mina känslor för honom har svalnat, och mitt intresse för den killen ja var otrogen med är stort. ja vet verkligen inte vad ja ska  göra? vet inte om eller vad ja ska  säga till killen ja  är tillsammans med. Behöver verkligen hjälp:/

• Svar på tråden Vet inte vad ja ska göra:/
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du säger att dina känslor för din kille har svalnat och att du stör dig mer och mer på honom. Dessutom har du känslor kvar för din förre kille. Du tog väldigt illa vid dig  när han träffade en annan tidigare. Kanske har du kastat dig i armarna på din nuvarandra kille som tröst. Det blir lite rörligt för dig. Jag tror inte att du kan fortsätta vara ihop med din kille om du har känslor för en annan. Du behöver kanske ta en paus från båda och fundera över dina känslor och reaktioner. Fundera över hur du vill att en bra relation skall se ut, vilka behov du har och vilken typ av kille som skulle passa dig bäst.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Vet inte vad ja ska göra:/