• emelielöfstedth

Delad vårdnad???

Min son kom den 25/9-09 och jag visste inte vem pappan var. Men i oktober fick vi reda på vem som var det. Han ringde efter några timmar när han fick reda på svaret. Han frågade om han fick komma på lördagen. Då sade jag självklart. Då tog han med sig sin tjejkompis. Fast det fick jag reda på dagen då han skulle komma. Och hon mer eller mindre "hota" oss att hon hade folk bakom sig och skit, men vi är inte direkt lätt skrämda i vår familj. Sen kom han några veckor senare med sin bror. Sen hade vi dop för min son. Och det var knappt så han skulle komma. Men alla tvinga han. Då var ju alla där så då ville alla hålla i han och så. Sen några veckor efter det så kom han med farmor, gammelfarmor och gammelfarfar. Han har aldrig kommit själv och träffat sin son. Sen lägger han upp bilder och skriver min grymma son och är så stolt. Hur kan han vara stolt för något han inte känner?? Sen så hörde han inte av sig på 8 dagar. Sen ringde han i typ 5 min och prata om ingenting. Och nu har han inte hört av sig på 2 veckor. Och det värsta av allt är att han vill ha delad vårdnad!!!! Och soc sade att han kanske bryr sig mer om han har delav vårdnad!! Va fan är det för stil?!?! Man kan vara pappa på papper, men det är handligen som gäller. Förstår ni var jag menar?

• Svar på tråden Delad vårdnad???
  • Zaria

"Och soc sade att han kanske bryr sig mer om han har delav vårdnad!!"

har också hört den, låter helt vrickat om du frågar mig, varför skulle man bry sig mer om sina barn för att man har gemensam vårdnad.

Ni kanske gå på ett samarbetsamtal, och så kanske du kan säga att du inte alls har något emot GV MEN då får han visa ett år att han sköter sig och är engagerad i barnet.

Varför tar han med sig div människor till dig? Han är väl där för att träffa barnet? Då tänker främst inte på hans bror osv utan hans tjejkompis som dessutom hotar dig.

• tessan87

Hej! Är i liknande situation. Har nu snart gått ett år och ljuger inte om han vart här högst 7ggr. då högst stannat en timme, Men jag har VÄGRAT låta honom ta med sig annat folk. Då jag anser att han får komma själv eller skita i det. Här är problemet att farmor till min dotter tjatar om det ena och det andra. Vill inte ha gemensam vårdnad. Samarbetssamtal funkar inte då han vägrar komma på det

• Natali3

Jag tänker kämpa för inte ha delad vårnad.. för att ordet "pappa" ska man fan göra sig förtjänt av!

Svar på tråden Delad vårdnad???