• jessicacarlsson

    hjälp mig

    Fick reda på idag att min dotter på 14 år blir mobbad, hon vill inte gå till skolan och frågade mig idag om hon inte kunde få hemundervisning....


    Jag har ju inte märkt något!!!! känner mig som världens sämsta mamma som inte ens lagt märke till att hon mår dåligt.
    Hon sa idag att hon är "onsynlig" för alla i klassen, försöker hon ta kontakt så vänder dom bort huvudet och går därifrån.
    sen är de några killar i 9 e klass som puttar in henne i väggen så fort dom går förbi henne osv.
    Jag sa då till henne att vi måste säga till hennes mentor men de vill hon inte.
    Vad ska jag göra???? jag vill verkligen inte skicka henne till skolan och jag känner bara för att gå upp till skolan och ruska om dessa elaka tonåringar.
    Jag har bestämt mig för att ringa skolan i alla fall för jag får så ont i hjärtat av min dotter inte ens ska kunna gå till skolan utan klump i magen.
  • Svar på tråden hjälp mig
  • Svanflikkan85

    Prata med skolan i första hand (var själv mobbad.. mamma visste men gjorde inget, samma med min far..)
    Håll henne hemma ett tag och försök lösa situationen? Har ni iga mer skolor i närheten? Hon kanske kan byta? Få komma till ny miljö och nya människor?

  • mama86
    Svanflikkan85 skrev 2010-01-18 10:47:04 följande:
    Prata med skolan i första hand (var själv mobbad.. mamma visste men gjorde inget, samma med min far..)Håll henne hemma ett tag och försök lösa situationen? Har ni iga mer skolor i närheten? Hon kanske kan byta? Få komma till ny miljö och nya människor?
    tänkte precis föreslå skolbyte om det är möjligt. vet precis hur utanförskap känns.
  • jessicacarlsson

    De finns bara 1 skola här i våran kommun, närmaste är i tanum annars.


    Men löser de sig inte här så måste jag se till att hon får byta kanske.
    Tycker så synd om henne.
  • mama86

    ett barn som är mobbat ska egentligen inte behöva flytta på sig men tror att det är jobbigt för ett barn att behöva gå igenom det där med att berätta för lärare och andra om att man är mobbad. ofta tror man att det är man själv det är fel på. och det är nog så jobbigt att behöva berätta för sina föräldrar. jag själv berättade aldrig för mina föräldrar. än idag sjämms jag över att jag varit utfryst och mobbad och inte ens min sambo vet om det även om jag tror att han misstänker det då jag alltid haft så få vänner

  • jessicacarlsson

    Pratade med skolan idag och de lät väldigt bra för de blev fart på dom direkt, dom tyckte att jag kunde hålla min dotter hemma tills deras handlingsplan va färdig om min dotter önskade de.


    Hoppas nu bara att de inte blir massa snack utan att dom verkligen agerar, jag har aldrig haft lust att slå "barn" eller vad man nu ska kalla 14-16 åringarna som mobbar mitt barn så mycket som jag hade igår, lite skrämmande för jag skulle ALDRIG röra någon.'
Svar på tråden hjälp mig