• Anonym (Tjockisen!)

Jag gråter... Vart köper man täckbyxor för en kvinna som drar strl 56??

Jag är stor, jag vet... Du/ni behöver inte ifrågasätta det.

Jag har ett jobb som det krävs utomhus.stunder då och då. Nu när det vart ca -30 grader så har det inte varit några utomhusaktiviteter, men nu kommer det bli. Idag har jag letat efter täckbyxor som skulle kunna passa mig och utbudet är lika med NOLL!!

Jag kan ju inte avstå jobbet pga av att jag inte hittar kläder???

Vart ska jag leta? Vart finns det? Känns så jävla hopplöst just nu!

• Svar på tråden Jag gråter... Vart köper man täckbyxor för en kvinna som drar strl 56??
  • missteddy

jag drar samma storlek som dej jag fick beställa mina från cellbes

• Anonym

Kan de finnas större i herr stl?

Hoppas du hittar några,vet att de kan vara skit svårt att hitta stora storlekar.

• Anonym (Tjockisen!)

Tack snälla ni, men det verkar vara slutsålt överallt... Vaaaaaarför är jag inte ute i tid och fixar sånt här??

Har iaf beställt två kataloger nu... 

• Pallas

Nej vad tråkigt! Men vad är det ni aks göra då? Ska du inte åla omkrin på marken finns det ju sätt att hålla sig varm, även utan täckbyxor, mha ullunderställ, lager-på-lager osv.

• Anonym

Men du kan klara dig ganska långt om du köper bra underställ, tex ull långkalsonger/strumpbyxor att ha under byxorna. Behövs något ovanpå det (och du inte hittar täckbyxor) så fungerar ett par rejäla vindbyxor bättre än inget alls!

Jag har också problem att hitta täckbyxor, jag är inte bred men jättelång med långa ben så allting är för kort. Ett år hittade jag åtminstone ett par vind/överdragsbyxor, ofodrade, och ihop med långkalsonger och vanliga byxor så klarade jag vintern. Jag bor ovanför polcirkeln, vi har ofta kallt..

Dobsom (?) finns en termobyxa som heter, med dragkedja längs benen. Vet en kraftig tjej som brukar ha sådana, de är mjuka och finns i stora stl. Sportaffärer säljer.

Hoppas du hittar..

• Anonym (Tjockisen!)
    Pallas skrev 2010-01-18 08:14:38 följande:
    Nej vad tråkigt! Men vad är det ni aks göra då? Ska du inte åla omkrin på marken finns det ju sätt att hålla sig varm, även utan täckbyxor, mha ullunderställ, lager-på-lager osv.
    Ska åka pulka ,pimpla, så man lär nog bli blöt... :-S Måste ha ett par täckbyxor. Har ullunderställa och så, men känner att det inte räcker. Har ingen bra jacka heller, men om jag har ett par BRA byxor fungerar ju det med tröjor och dunväst kände jag.
  • Anonym (Tjockisen!)
    Anonym skrev 2010-01-18 08:40:25 följande:
    Men du kan klara dig ganska långt om du köper bra underställ, tex ull långkalsonger/strumpbyxor att ha under byxorna. Behövs något ovanpå det (och du inte hittar täckbyxor) så fungerar ett par rejäla vindbyxor bättre än inget alls! Jag har också problem att hitta täckbyxor, jag är inte bred men jättelång med långa ben så allting är för kort. Ett år hittade jag åtminstone ett par vind/överdragsbyxor, ofodrade, och ihop med långkalsonger och vanliga byxor så klarade jag vintern. Jag bor ovanför polcirkeln, vi har ofta kallt..Dobsom (?) finns en termobyxa som heter, med dragkedja längs benen. Vet en kraftig tjej som brukar ha sådana, de är mjuka och finns i stora stl. Sportaffärer säljer.Hoppas du hittar..
    Tack för ditt inlägg. Har kikat på Dobsom men de är för små. Tyvärr.
Svar på tråden Jag gråter... Vart köper man täckbyxor för en kvinna som drar strl 56??