• Mirris

En säng för 541 000:- VA tusan

Sitter här på jobbet o har det seegt som kola! Tvn står på och det var reklam för sängar.. SOVA.
    Tänkte att jag skulle kika på hemsidan.

Klickar då på "Hästens sängar".. och va hittar man där. Jo sängar från ca 19 000 (enkelsäng) till 541 000:- för en 210*210 säng.

Jag tappar hakan. En jädra säng som kostar som ett helt hus... va f*n är den stoppad med????

Sover urskönt i min goa säng från IKEA.. Vem köper en säng för 541 000.. och hur motiverar man det om man inte skiter pengar?

http://www.sova.se/website1/sangar/butik/hastens-sangar-sang-hasten-hastens.php

• Svar på tråden En säng för 541 000:- VA tusan
  • LyckligtSlut

Oh jösses. Har själv sålt sängar för upptil 65 000 men en halv MILJON!!!! Trodde knappt att det existerade!

• Mirris

Haha.. nä vem kunde tro att det existerade Sinnessjukt ju

• LyckligtSlut
    Mirris skrev 2010-01-18 03:11:47 följande:
    Haha.. nä vem kunde tro att det existerade Sinnessjukt ju
    Och ett så vanligt märke som Hästens? Är, trots mycket insatt i branschen, mycket förvånad! Men har inte jobbat som denna typ av försäljare på många år. Kanske har Hästens ändrat målgrupp eller lyckats bredda den...
  • Mirris

Men hur kan en vanlig säng (ser ju ut som en vanlig säng.. bara lite större) gå loss på den summan lixom?
    VAD är den gjord av?
    Det kanske följer med en liten tomte som sjunger vaggvisa på kvällen

• Marma

kom på det. måste vara stoppad med tusenlappar!!! 

Fan kostar MER än vårat hus....frågan e vilket man räddar om det börjar brinna, huset eller sängen?

• Sarah84

Ne köpa säng för en halv miljon hade jag aldrig gjort, inte ens om jag hade råd. Oftast är de ju också så att ju dyare de blir dessto fulare är dom =)

• SilverEmma
    Marma skrev 2010-01-18 15:02:40 följande:
    kom på det. måste vara stoppad med tusenlappar!!! Fan kostar MER än vårat hus....frågan e vilket man räddar om det börjar brinna, huset eller sängen?
    Starta inte en tråd om det...det finns tillräckligt många störda trådar om vem man räddar ur ett brinnande hus.
  • Marma
    SilverEmma skrev 2010-01-18 15:07:36 följande:
    Starta inte en tråd om det...det finns tillräckligt många störda trådar om vem man räddar ur ett brinnande hus.
    nu blev jag faktiskt sugen på att göra det......men kan ta ur ett sjunkade skepp då..
  • Trojan Rudeboy

Den är gjord för den utländska marknaden där inte jantelagen råder. Ni förstår i en del länder anses det ej som fult att vara en entreprenör och tjäna pengar, därtill är det ej heller fult att spendera sina pengar på vad man själv behagar. Om man ser till London, New York, Tokyo, Paris, Abu Dhabi etc så säljs denna säng för fulla muggar. Personerna som köper denna säng är även den typ av konsument som gillar Rolls Royce, Patek Philippe, Cartier etc. För att ta ett exempel på nöjda Vividusägare som de flesta känner till är Brad Pitt & Angelina Jolie och det är denna kundgrupp som Vividus riktar sig. Så nu kan ni slappna av, ni kan gå ut och köpa er en ny säng utan att bli kallsvettiga...{#lang_emotions_wink}

• PerG
    SilverEmma skrev 2010-01-18 15:07:36 följande:
    Haha... "Jag lämnar min hund, min nyfödde systerson och drottning Silvia att dö och baxar istället ut sängen!"... ;)
  • Hedebris

min man: hoppas de som äger den sover JÄVLIGT bra...
    jag svarade: hade själv sovit bättre med 542000 på banken, alternativt växlat pengarna till 50lappar och legat på dem

• Indillia

Bäddmadrassen ingår åtminstone.

• Hedebris
    Indillia skrev 2010-02-01 23:15:04 följande:
    Bäddmadrassen ingår åtminstone.
    jag tänkte samma tanke
Svar på tråden En säng för 541 000:- VA tusan