Sömnsvårigheter v.15 - hilfe
Har haft en mindre imponerande graviditet hittills, är just nu sjukskirven.
Vaknar nu sedan ca 1½ vecka tillbaka VARJE NATT mellan 2 och 3 och kan inte somna om. Är vaken till mellan 7 och 10 på morgonen då jag komasomnar (som min man döpt det till :o)) och sover då mellan 2 och 6 timmar.
Har aldrig haft sådana här problem tidigare! Brukar somna och sova mellan 8-10 timmar om inget väcker mig.
Needless to say, detta gör mig helt paj! När jag vaknar på nätterna är jag hungrig och jag måste gå upp och äta inom en timme annars blir jag tvärdålig. Har testat allt... Äta precis innan jag somnar, äta direkt när jag vaknar på natten, äta efter 2 timmar, äta olika saker de olika tidpunkterna (protein, kolhydrater, mjölkprodukter, frukt, grönsaker) men inget verkar vara bättre än det andra. Har också laborerat en hel del med hur jag sover på dagarna, att inte sova (gör mig dundersjuk), att gå och lägga mig svinigt tidigt resp sent på kvällen.
Är i v.15, någon mer som haft liknande problem och har några tips? Börjar lessna rejält på mig själv. Är visserligen sjukskriven och kan därför sova när jag vill/kan men det känns rätt trist att ha helt fel dygnsrytm. Påfrestande psykiskt.
ALLA tips och egna erfarenheter tas emot med största tacksamhet!