• sommartjejen1

Hur vanligt är det med missfall efter v 10?

Hej! Hoppas alla ni gravida fina tjejer där ute mår bra!

Igår kväll fick jag jätteont i magen, på höger sida... strålade ner i benet och ut i ryggen, vi åkte in till kk akut..... Tog blodprover(de såg bra ut) och urinrov va lite vita bodproppar eller vad det nu heter i det så jag har lämnat nytt nu på morgonene som sambon fick köra in och lämna som tur va så jag kan få medicin... Fick göra undersökning och fick se världens finaste böna med tickande hjärta=) vilken sjuk känsla!!

Undrar bara nu hur vanligt är det med missfall efter v 10 när man har sett hjärtat??

• Svar på tråden Hur vanligt är det med missfall efter v 10?
  • The Black Lady

Vet inga procent... men jag fick missfall i vecka 11 efter jag sett hjärtat i vecka 9... läkaren sa att det blev troligtvis något fel när moderkakan skulle ta över näringstillförseln....som det gör under v 12...

Men tänk inte på missfall! Du är gravid - njut!

• Mistys Daisy

The Black Lady: Beklagar missfallet....
    Kände du av missfallet, eller när märktes detta?

• The Black Lady
    Mistys Daisy skrev 2010-01-18 07:41:08 följande:
    The Black Lady: Beklagar missfallet.... Kände du av missfallet, eller när märktes detta?
    Jag fick en liten blödning... ringde min gyn (privat) och fick komma in på en kontroll... och då såg de ingen hjärtverksamhet....jag fick genomgå en skrapning för jag vägrade att bara vänta ut fostret....
  • Mistys Daisy
    The Black Lady skrev 2010-01-18 07:43:59 följande:
    Jag fick en liten blödning... ringde min gyn (privat) och fick komma in på en kontroll... och då såg de ingen hjärtverksamhet....jag fick genomgå en skrapning för jag vägrade att bara vänta ut fostret....
    okej.....   Så det visade sig i en blödning..

Är i v 14 nu, och såg hjärtat v11, och känner mig inte så gravid, så man undrar ju just vad som sker där inne...
    Men skall försöka vara positiv, likaså TS tycker jag!
  • fetsnygg
    Mistys Daisy skrev 2010-01-18 07:48:31 följande:
    okej.....   Så det visade sig i en blödning.. Är i v 14 nu, och såg hjärtat v11, och känner mig inte så gravid, så man undrar ju just vad som sker där inne... Men skall försöka vara positiv, likaså TS tycker jag!
    man känner sig ju inte så gravid efter 12-14 veckor.. det syns inte så mycket och man känner inga rörelser än.. men njut av det, för snart kommer alla krämpor tillbaks om du har otur snart är det ju dessutom ul och bebisen börjar röra på sig
  • Drömmerdrömmar
    sommartjejen1 skrev 2010-01-18 07:04:20 följande:
    Hej! Hoppas alla ni gravida fina tjejer där ute mår bra!Igår kväll fick jag jätteont i magen, på höger sida... strålade ner i benet och ut i ryggen, vi åkte in till kk akut..... Tog blodprover(de såg bra ut) och urinrov va lite vita bodproppar eller vad det nu heter i det så jag har lämnat nytt nu på morgonene som sambon fick köra in och lämna som tur va så jag kan få medicin... Fick göra undersökning och fick se världens finaste böna med tickande hjärta=) vilken sjuk känsla!!Undrar bara nu hur vanligt är det med missfall efter v 10 när man har sett hjärtat??
    tänk INTE på missfall, oftast dem som skriver när du frågar sådär har fått mf efter v 10...

när vi såg hjärtat i v 8 sa läkaren till mig att ser man ett hjärta slå då så är risken väldigt liten att det bara ska sluta slå helt plötsligt.

lycka till nu och njut !
  • puchelina88

vi va på tidigt vul den 21 dec då va ja i 5 plus 3 sa hon vi såg hjärta;)
    men nu ska vi på andra ul den 8 feb längtar såå mycket!
    på torsdag ska vi på inskrivning!!
    är i vecka 10 asså 9 plus 2 i dag;)

• Bohman

Jag gjorde VUL i v.7, UL v.15 och RUL i v.19, i v.19 var bebisen död....MA
    Så jag förlitar mig faktiskt inte på några procent...
    Är nu gravid igen, och allt känns som ett helvete, känns inge kul att man inte kan njuta av sin graviditet.
    Ska på mitt första VUL på onsdag...är så nervös...
    och denna känsla kommer jag nog få ha iallafall till efetr v.19...blääää

♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • Anna76

Lite positivare: Missfallsrisken efter v.10 och man har sett ett hjärta är cirka 2-3%. Oroa dig inte i onödan, det kommer troligtvis att gå bra {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Hur vanligt är det med missfall efter v 10?