• söta kråkan

gran canaria Arguineguín i maj någon som varit ????

vi funderar på att åka till gran canaria Arguineguín i maj men är lite oroliga för hur kyligt det är då , enligt ving.se är det runt 23 grader.

Av erfaranhet vet jag att det kan skilja mycket beroende på villket land det är.

Därför letar jag efter någon som varit där då och kan berätta hur dom upplevde det.

vore super tacksam för lite hjälp {#lang_emotions_wink}

NY blogg lösen ord finns i presentation
  • Svar på tråden gran canaria Arguineguín i maj någon som varit ????
  • söta kråkan

puffar

• hotten

i maj är vädret stabilt å lagomt 23 c :) på canaris blir det aldrig så där stekande varmt pgav att det alltid blåser en del.. å kyligt blir det ofta på viontrarna när det är så pass målnigt å regnigt å blåsigt..

• söta kråkan
    hotten skrev 2010-01-19 14:08:16 följande:
    i maj är vädret stabilt å lagomt 23 c :) på canaris blir det aldrig så där stekande varmt pgav att det alltid blåser en del.. å kyligt blir det ofta på viontrarna när det är så pass målnigt å regnigt å blåsigt..
    tack, då borde det var perfekt med mindre barn som gärna vill bada hela dagen utan siesta {#lang_emotions_laughing}
  • Pluttis mamma

Vi var där med vår son på 2 år och jag var gravid i månad 6, i maj förra året! Helt perfekt!! Vi bodde på Sunwing resort och maten där kan vara lite dyr... Men vi gick till ett hotell bredvid och fick fantastisk mat! Litet tips bara:)

• söta kråkan
    Pluttis mamma skrev 2010-01-20 14:22:21 följande:
    Vi var där med vår son på 2 år och jag var gravid i månad 6, i maj förra året! Helt perfekt!! Vi bodde på Sunwing resort och maten där kan vara lite dyr... Men vi gick till ett hotell bredvid och fick fantastisk mat! Litet tips bara:)
    Ååå va härligt och höra...vi ska bo där med och har faktiskt tagit inclusiv för att slippa krångla...gjorde ni några utflykter?
  • hotten

NU VAR VI BARA Å ÅT AV BUFFEN EN GÅNG (OCH VAR Å TITTADE RUNT EN ANNAN GÅNG) Å DET RÄCKTE, SEN SE ALLA KÖERNA Å FOLK SOM STRESSAR FÖR ATT HINNA MED SINA INCLUSITIDER, UTAN VARIATION Å INTE MYCKET ATT VÄLJA MELLAN.. INTE HELLER KAN MAN JU VÄLJA VILKA DAGAR MAN INTE VILL ÄTA UTAN DET SERVERAS INGET ONS Å LÖRDAGAR, DÅLIGT TYCKER JAG.
    SEN ÄR DET JU INTE ALLINCLUSIVE UTAN MAN FÅR BARA EN DRYCK TILL MATEN... 

• söta kråkan
    hotten skrev 2010-01-20 15:45:14 följande:
    NU VAR VI BARA Å ÅT AV BUFFEN EN GÅNG (OCH VAR Å TITTADE RUNT EN ANNAN GÅNG) Å DET RÄCKTE, SEN SE ALLA KÖERNA Å FOLK SOM STRESSAR FÖR ATT HINNA MED SINA INCLUSITIDER, UTAN VARIATION Å INTE MYCKET ATT VÄLJA MELLAN.. INTE HELLER KAN MAN JU VÄLJA VILKA DAGAR MAN INTE VILL ÄTA UTAN DET SERVERAS INGET ONS Å LÖRDAGAR, DÅLIGT TYCKER JAG.SEN ÄR DET JU INTE ALLINCLUSIVE UTAN MAN FÅR BARA EN DRYCK TILL MATEN... 
    Tack jag var lite orolig för det men dom på ving hade ingen info alls och efter att ha surfat runt lite så fattar jag det som om det ligger resturanger runt hotellet med. Så vi kommer nog bara köra på frukost .
  • Pluttis mamma

Ja, vi hade bara frukost och det funkade bra! Vi åkte på Kamelsafari och det gillade vår son:)

• söta kråkan
    Pluttis mamma skrev 2010-01-20 16:07:55 följande:
    Ja, vi hade bara frukost och det funkade bra! Vi åkte på Kamelsafari och det gillade vår son:)
    coolt...vi funderade på teneriffa turen och delfin safari men då ska jag komma ihåg kamelerna med ...vi ska ju stanna i 2 veckor och jag blir lätt uttråkad {#lang_emotions_wink}
  • Aphjärnan
    Pluttis mamma skrev 2010-01-20 16:07:55 följande:
    Är en 3.5- åring för lite för Kamelsafarin ?
    ( ska dit i mars)
  • Aphjärnan
    Aphjärnan skrev 2010-01-20 19:59:43 följande:
    Är en 3.5- åring för lite för Kamelsafarin ?( ska dit i mars)
    Vi var på Teneriffa förra året och jag blir så lätt sjösjuk så allt med båtar går bort.
    Fanns det någon annan rolig utflykt du kan komm ihåg?
  • söta kråkan
    Aphjärnan skrev 2010-01-20 20:00:32 följande:
    Vi var på Teneriffa förra året och jag blir så lätt sjösjuk så allt med båtar går bort.Fanns det någon annan rolig utflykt du kan komm ihåg?
    om du ska åka med ving så kan man se det p åderas hemsida under flicken utfärder på resmålet
  • Pluttis mamma

Nej, vår son var 2,5 år på kamelsafarin:) Han satt i pappas knä:)

• hotten

sioux city - vilda västern by, där västern filmerna spelats in tidigare. de har olika shower varje hel å halvtimma, djur att se på osv..

vattenparken stor å trevligt.

djurparken "loro paraque" är jätte fin, ligger uppe på bergen med fantastisk utsikt, olika shower, papegojja mfl..

Poerto mogan måste besökas, väldigt annorlunda å vacker by jämfört med överiga GC

Buss går ovanför hotellet på stora gatan, driektbuss till aqualand å djurparken.
    till vilda västern vetja inte hur du kan ta dig till enklast å billigast men förmodligen buss till san augustin å sedan taxi en liten bit.

poero mogan går det glasbottnade båtar till (så kan ni ju slå ihop det med en delfintur), buss går oxå, båt är rätt dyrt men kanske ena vägen? 

tror verkligen inte det finns ens kameler på GC utan endast dromedarer, men det kan ju vara en utflykt för den som inte provat på...

uppe på berget är det väldigt fint, grottor, små byar, kyrka inne i begren osv.. alltingen hyra bil å se själv eller nån av resegyråns utflykter men de kanske blir tråkiga för barnen.. 

ang maten så finns det en annan restaurang även på hotellet som har helt ok pizza, även tacos, pasta å pepparbiff så man överlever säkert. går även bra att ta med sig på rummet!
    Finns inte många restauranger i närheten men några, men samma sky höga priser.. blir billigare å trevligare ta en taxi för typ 50,- till poerto rico å äta billigare, ha mycket att välja mellan å samtidigt ta det som en utflykt, stort choppingcenter , lekpark mm..

• söta kråkan

HOTTEN har du varit i turkiet med? jag har men aldrig på grand canaria villket skulle du välja i slutet på maj ? 

• hotten
    söta kråkan skrev 2010-01-27 09:03:05 följande:
    HOTTEN har du varit i turkiet med? jag har men aldrig på grand canaria villket skulle du välja i slutet på maj ? 
    Jag har väll vart lite varstans, men låter helst bli muslimska länder tex turkiet, egypten, tunisien, maroco... Men ibland måste man offra sig för att åka med några som kanske vill dit..  Alltså då dessa länder ligger länst ner på min lista så är jag nog inte rätt person att svara på frågan :) men GC om valet står mellan de två..

Men slutet av maj skulle jag välja Kreta, just innan högsäsong, ofta bra varmt väder, vår där så det är grönt å fint, även om det är turist ö så finns det fortfarande nje inte genuint kanske men ändå Grekland kvar, människor som bor där osv,
    Gran canarias södra delar finns det inte ens en enda boende spanjor kvar utan allt är bara för turister.. På vintern är det dock de närmaste lite somriga resemål som finns..
Svar på tråden gran canaria Arguineguín i maj någon som varit ????