Tips till anordning av klassfest 6 - 9 år
Jag ska ordna en klassfest för lågstadiet på vår skola, syskon och föräldrar får också komma med. Jag har aldrig ordnat något sådant tidigare. Jag vill ha tips på lekar, mat m.m Alla förslag är välkomna!!!
Jag ska ordna en klassfest för lågstadiet på vår skola, syskon och föräldrar får också komma med. Jag har aldrig ordnat något sådant tidigare. Jag vill ha tips på lekar, mat m.m Alla förslag är välkomna!!!
Disco brukar ju vara poppis i den åldern och det kan ju roa föräldrar med :)
Korv med bröd är enklast att hantera när det är många barn (stökar även till minst på golven) även om det känns lite trist kanske. Något alternativ för allergiska/vegetarianer bör förstås finnas.
Godisregn över dansgolvet är oerhört populärt på discona här. Man har en låda med godis (pappersinslaget, ex dumle) och så kastar men ut det över golvet så ungarna får jaga.
Nu har jag hjärnsläpp och kommer inte ihåg vad det heter, limbo?!? eller nåt.
När man håller en pinne över golvet och man ska gå under utan att nudda pinnen. Det tycker ungarna här är jättekul. De går i led runt runt och under stången. De som misslyckas åker ut och efter varje varv så sänker man stången lite. Till sist har man en vinnare.
Man kan kasta ut ett gäng ballonger över dansgolvet och så ska alla se till att ingen ballong hamnar på golvet utan ska vara i luften hela tiden. Ett par är domare och trampar sönder de ballonger som hamnar på golvet.
Men den absolut mest populära leken här på sonens skola är Dansstopp. Man spelar musik en stund och alla ska dansa. När musiken pausar så ska man stå helt still. Man får innan ha utsett en domare. Domaren avgör om någon rör sig och de som gör det åker ut och får vara med som domare. Man kör igång musiken igen och alla dansar och så pausar man ibland när alla ska stå helt still. Till slut blir det bara en kvar som blir vinnare. Det tycker de är superkul och kör det ofta på fritids.
Tack så jätte-mycket, ja disco måste vi och dansstopp och limbo verkar kul. Tack!!! Fler tips någon??
Vi hade baklänges-upp och ned vänd- hel galen-klassfest i min grabbs 2-3:a i våras. Det blev otroligt lyckat.
Oj, vilken ambitiös fest!! Säkert väldigt rolig, vad påhittig du är.