• Krokant

Någon som arbetat på Liseberg?

Jag har passerat 35 och tänkte söka säsongsjobb på Liseberg, i ett hjul eller något. När jag läser om dem som arbetar där verkar alla vara kring 20 år. Vet någon om det finns anställda i parken som är 35 + och hur är det att arbeta där om man inte är 20 år.

• Svar på tråden Någon som arbetat på Liseberg?
  • BuoBä

Nu vet jag inte hur de tänker på Liseberg, men jag har jobbat på en annan sommaröppen park och där var de bara glada om någon "lite äldre" sökte. De behövde tex folk som kunde täcka upp tidigt och sent i säsongen (dvs innan och efter sommarlovet).

Erfarenheten på det stället var också att mer vuxna anställda generellt hade bättre arbetsmoral och kom till jobbet även om alla kompisar var lediga och åkte till stranden.

Det som Liseberg möjligen skulle kunna se som negativt är väl att de måste betala ut en något högre lön till dig än till en 17-åring.

• Krokant

Låter bra, då finns det hopp!

• Vienzi

www.liseberg.se

Där finns information om säsongsjobb. Åldern är nog inget problem, har sett flera äldre som jobbar där.

• Stormorsan

Fast du är för sent ute, sista ansökningsdag för säsongsarbete var 31 januari 2010

• Stormorsan
    Stormorsan skrev 2010-04-26 08:38:49 följande:
    Fast du är för sent ute, sista ansökningsdag för säsongsarbete var 31 januari 2010
    Ops, så nu att tråden startade i januari och att någon bara kompletterat med information igår. Sorry.
  • Göteborgsmamman75

Jag har gjort det, när jag var i 20 årsåldern. Men alltså jag tror inte du kommer tycka det är särskilt kul, jag slutade vid 25 för då kände jag mig för gammal Det är mycket fester och alla som jobbar där festar mycket på lisebergsfesterna, jag tror du kan känna dig utanför om du inte är en festprisse fortfarande vill säga. Men det är ju ovanlig man är om man är 35 + liksom

Får jag fråga varför du vill jobba där? Det är ju liksom mer ett ungdomsjobb, som man har på sommarloven medans man pluggar tex. Inte ett jobb man kan försörja sig på året runt (även om de numera har julmarknad där också).

Det finns väl en och annan över 30 år där, men det är nog mest ordningsvakter, restaurangchefer och sådant. Aldrig hört om någon i den åldern som jobbat i attraktionerna, men vem vet du kan ju bli det första. Lycka till, nu tror jag visserligen anökningstiden gått ut för längesen dock men kanske tills nästa säsong.

Svar på tråden Någon som arbetat på Liseberg?