• ebben

om nån tar min motorvärmare...

Hej. vill fråga om nån vet hur regler är kring detta...

jag hyr en parkeringsplats med motorvärmare utanför mitt jobb. det är utanför flertalet allmänna lokaler såsom bibliotek,restaurang,tandläkare mm.men jag betalar för EN plats allstå-där jag alltid står då jag jobbar.(olika tider på dygnet,morgon eller kväll)
    Säj att nån ställer sig på en annan plats,men proppar i min motorvärmarstolpe(drar tom skarvsladd!)-VAD kan jag då göra?
    För jag tror ju inte att jag får dra ur den andres motorvärmarsladd? vet nån vad som gäller??
    dessutom har jag satt namn på motorvärmarstolpen,så det syns att den är "privat" så att säja...
    Inget jätteproblem,men man undrar bara vad jag kan göra-för jag betalar ju elen o mer därtill,nästan 2000kr /år-då vill jag ju också få använda den själv

• Svar på tråden om nån tar min motorvärmare...
  • Anatha

Dra ur sladden och sätt en lapp på rutan att det är din motorvärmare och skriv upp regnummret så du kan ta reda på ägaren och ringa dem om det behövs.

Eller varför skulle du inte få dra ur din sladd från deras?

• Birgitta2

Det finns ofta något vaktbolag (typ Carpark) som bevakar såna här parkeringsplatser, och då ska du ringa dom och rapportera att någon tagit din förhyrda plats. De åker då på rejäl felparkeringsavgift. Du bör nog inte ingripa själv.

• ebben

nja,jag vet inte.vi har nog inget vaktbolag till det-dessutom stod de inte på min plats-de hade ställt sig en bra bit från min parkering,men dragit skarvsladd o proppat i min stolpe?!

• Birgitta2
    ebben skrev 2010-01-18 11:18:47 följande:
    nja,jag vet inte.vi har nog inget vaktbolag till det-dessutom stod de inte på min plats-de hade ställt sig en bra bit från min parkering,men dragit skarvsladd o proppat i min stolpe?!
    Då rycker du deras sladd - skriver en lapp och sätter på vindrutetorkaren att både stolpe och plats är förhyrd. Skriv upp reg.nr ifall det skulle upprepas.
  • Joico

Varför skulle du inte få dra ut sladden? Det är ju "din" stolpe! Dra ur den och sätt en lapp på deras ruta

• linjes
    ebben skrev 2010-01-18 11:18:47 följande:
    Klart du får dra ut sladden,lägg den på hans bil med elräkningen skoja bara.... o angående vaktbolag är det ju beroende på vart man bor,det finns då inga här iaf..
  • ebben

vet inte-tänker tex om nån tar min cykel,o jag ser den nånstans så får jag ju inte bara ta tillbaka den-då tjuvar jag ju den av tjuven så att  säja -dumt men så VET jag att det är då jag blev av med en cykel en gång!
    tänker att det kanske är nåt liknande i en sån här situation...

jag gjorde så här-drog ur deras o satte in min egen! skrev lapp o lämnade åt de att det var privat o betalad plats o lämnade namn o telenr-om de hade lust att ringa...det gjorde de inte. o tog även deras regnr.

men jag vet bara inte om jag egentligen FÅR dra ut en annas sladd..........

• Micke54

Klart som fan du får dra ur sladden. Det är skillnad på att ta tillbaka en cykel och dra ur en sladd ur ett uttag som är avsett för dig och ingen annan.
    Är man så jävla tappad att man använder någon annans motorvärmare borde man fasen ha ett kokstryk

• ebben

micke54-haha. ja,man blir ju lite förvånad! dessutom då jag har en lapp med namn på!?

• Micke54
    ebben skrev 2010-01-18 11:29:11 följande:
    micke54-haha. ja,man blir ju lite förvånad! dessutom då jag har en lapp med namn på!?
    JA helt otroligt vilket folk det finns! Antagligen samma personlighet som när jag var på bio i Fredags, det kom in ett sällskap på fyra personer som bokat biljetter för att sitta tillsammans på en bra plats.
    Men då bion var utsåld och något rikspucko som bokat sent tagit deras platser för att se bättre antar jag.
    Först vägrade dom flytta sig för jag citerar "men herreguuud spelar stor roll vart man sitter eller?" Följt av en totalt hjärndött ansiktsuttryck. Ja spelar inte det någon roll kan man ju undra varför dom tagit deras platser från början.
    Personerna som skulle ha platserna var först stumma, av förvåning antar jag hur man kan argumentera emot i ett sådant läge förstår jag inte. Men samlade sig som tur var och fick idioterna att flytta sig.
  • ming
    ebben skrev 2010-01-18 11:24:46 följande:
    vet inte-tänker tex om nån tar min cykel,o jag ser den nånstans så får jag ju inte bara ta tillbaka den-då tjuvar jag ju den av tjuven så att  säja -dumt men så VET jag att det är då jag blev av med en cykel en gång! tänker att det kanske är nåt liknande i en sån här situation... jag gjorde så här-drog ur deras o satte in min egen! skrev lapp o lämnade åt de att det var privat o betalad plats o lämnade namn o telenr-om de hade lust att ringa...det gjorde de inte. o tog även deras regnr. men jag vet bara inte om jag egentligen FÅR dra ut en annas sladd..........
    Klart att du får! Du förstör ju inget, och du "tar" inget. Det där med cyklar är väl kanske att man inte får ta din stulna cykel ifall någon har köpt den i god tro, skulle jag väl kunna tänka mig. Men i detta fall med bilen så är det ju en helt annan situation.
Svar på tråden om nån tar min motorvärmare...