När ska man börja köpa bebis saker??
Hej tänkte på det när är det dax att börja inskaffa sig lite saker??
När ska man köpa barnvagn?
Säng, kläder och allt annat som hör till??
Och vad ska man köpa först?
Hej tänkte på det när är det dax att börja inskaffa sig lite saker??
När ska man köpa barnvagn?
Säng, kläder och allt annat som hör till??
Och vad ska man köpa först?
Det finns inga "ska". Börja handla när du känner för det & kolla upp leveranstider om du beställer t ex vagn ny.
(började handla v 6...)
Är nu i vecka 21 (20#5) och har fortfarande inte inhandlat något än.
Känns fortfarande väldigt tidigt att börja fixa med saker, men de kanske det inte är??
jag börja inte köpa hem saker för en efter 6 månade.
jag började köpa kläder nu när jag var i v26 och vagn beställde jag förra veckan. Du känner själv när du vill handla. Men kolla upp leveranstiderna på vagn för det kan vara att dom inte finns hemma och då kan det ta några veckor.
Säng och det som är kvar ska jag vänta med tills det är en månad kvar för att vara på den säkra sidan.
Har läst att det kan ta ca 10 v om man ska beställa en vagn. Så tänket faktiskt beställa en i mars då jag är i v.26 eller v.27 känns mer lagom.
Nu när man väntar barn gör de inget att helgerna går så snabbt för efter varje helg kommer man en vecka närmare BF
Själv är jag i v.27 och har enbart handlat några bodys. Kanske är det dags att börja handla lite mer nu?
Jag är i v.22 och har bara handlat lite lakan och frotte lakan. Tycker också det är svårt när man ska börja handla ordentligt, hör så olika hela tiden.
Vi beställde vår vagn strax efter v. 12 och sen fick vi hem den runt 2 veckor senare. Nu är jag i v. 25 och annat vi handlat är bodys, 3 par strumpor och 3 nappflaskor.
Jag tror att det bästa är att dela upp handlandet av saker så man inte har allt kvar till strax innan bf=)
Handla när du får tid och råd. Det är ju mycket som ska införskaffas och det kostar. Så tänker iaf jag. Då slipper man ta allt på en gång och kanske kan komma undan lite billigare också.
Jag kommer också att köpa under hela graviditeten. Första barnet hade jag ALLT klart då jag gått halva tiden
De andra ggr har jag köpt lite då o då. Börjat i tredje månaden ungefär...