• Fannyy

kvälls jobb med barn

Har sett et jobb på en restaurang somn verkar intressant tyvärr var det bara kvällsjobb. Har 2 små barn som går på dagis Skulle jag få det här jobbet skulle det innebära att ja jobbar mellan 16-21 Fredag-Tisdag. åker alltså iväg och jobbar när baren är på väg hem från dagis. Hur skulle ni ha gjort i en sån sitation ?.Skulle ni ha sökt vidare  och försökt att hitta dagjobb eller sökt det här jobbet?. kan tillägga att min sambo jobbar varanna helg vilket innebär att vi kommer att behöva ha barnvakt varannan helg

• Svar på tråden kvälls jobb med barn
  • kimsi

Hade jag varit arbetslös så hade jag sökt det, men även om jag fått jobbet fortsatt att söka något annat. Men då har man i alla fall ett jobb i väntan på ett bättre.

Själv jobbar jag inom vården och där ingår både kvälls- och helgjobb och det är inte kul att bara möta barnen i dörren och jag skulle aldrig fixa att enbart ha kvälls- och helgpass.

Fast dina barn kanske går på dagis, i så fall kan du ju ha dem hemma mer under dagtid och på så sätt få mer tid med barnen. Mina går i skolan så de är ju inte hemma på dagarna även om jag är ledig och jobbar jag då kväll så ses vi knappt alls den dagen.

Bring it on
  • Fannyy
    kimsi skrev 2010-01-18 13:14:16 följande:
    Hade jag varit arbetslös så hade jag sökt det, men även om jag fått jobbet fortsatt att söka något annat. Men då har man i alla fall ett jobb i väntan på ett bättre.Själv jobbar jag inom vården och där ingår både kvälls- och helgjobb och det är inte kul att bara möta barnen i dörren och jag skulle aldrig fixa att enbart ha kvälls- och helgpass.Fast dina barn kanske går på dagis, i så fall kan du ju ha dem hemma mer under dagtid och på så sätt få mer tid med barnen. Mina går i skolan så de är ju inte hemma på dagarna även om jag är ledig och jobbar jag då kväll så ses vi knappt alls den dagen.
    jo men jobbet innebär att vi kommer att behöva ha barnvakt varannan helg inte lätt att hitta någon som vill ställa upp varanna helg
  • kimsi
    Fannyy skrev 2010-01-18 13:19:20 följande:
    jo men jobbet innebär att vi kommer att behöva ha barnvakt varannan helg inte lätt att hitta någon som vill ställa upp varanna helg
    Nej men kan ni inte lösa det med barnvakt så har du ju inget annat val än att strunta i att söka tjänsten, tyvärr.
    Bring it on
  • Fannyy

det är det som känns så trist. vi får kolla om vi får tag på någon barnvakt.

• susannemalmö

Barnen skulle ju inte alls behöva vara på förskolan så är det något du eftersträvar hade det ju varit perfekt, ni får ju väldigt mycket tid tillsammans som en familj.

Men jag tror att tiderna an vara rätt dryga i längden, det är inget kul att alltid jobba när alla andra är lediga.
    Sök jobbet och atd et sålänge om du får det. Du kan ju bara fortsätta söka andra jobb, om inte annat är det kanske en bra erfarenhet som kan hjälpa dig att hitta ett annat jobb med bättre tider.

• hewa
    Fannyy skrev 2010-01-18 13:25:48 följande:
    det är det som känns så trist. vi får kolla om vi får tag på någon barnvakt.
    Söka kan man ju alltid! Om inte annat så lär man sig något på det också, sen om du går vidare kan du ju börja på allvar leta barnvakt osv. Jag jobbar också en del helger och kvällar (dock inte till 21, brukar komma från jobbet strax innan halv åtta) och det är ju inte superkul men det är också ganska skönt att få lite lediga vardagar, kunna göra ärenden och sådant på dagtid när andra jobbar.
  • Fannyy
    susannemalmö skrev 2010-01-18 13:28:22 följande:
    Barnen skulle ju inte alls behöva vara på förskolan så är det något du eftersträvar hade det ju varit perfekt, ni får ju väldigt mycket tid tillsammans som en familj.Men jag tror att tiderna an vara rätt dryga i längden, det är inget kul att alltid jobba när alla andra är lediga.Sök jobbet och atd et sålänge om du får det. Du kan ju bara fortsätta söka andra jobb, om inte annat är det kanske en bra erfarenhet som kan hjälpa dig att hitta ett annat jobb med bättre tider.
    min sambo slutar 17.30 så vi hinenr inte hämta så vi behöver hjälp med hämtning plus barnvakt varanna helg så dem kommer att behöva gå på förskolan eftersom att jag behöver åka när min sambo fortfarande är på jobbet.Men det får väl lösa sig isåfall
  • susannemalmö

Kan din sambo inte gå ner i tid och sluta två timmar tidigare fre, mån och tid? Eller börja och sluta tidigare de dagarna? det beror ju såklart på avd han arbetar med.

Jobbar han samma tider på helgen? Isf är det ju egentligen bara mellan typ 15.30-18 ni behöver barnvakt varannan helg. Har ni  släkt nära?

Fannyy skrev 2010-01-18 13:34:24 följande:
    min sambo slutar 17.30 så vi hinenr inte hämta så vi behöver hjälp med hämtning plus barnvakt varanna helg så dem kommer att behöva gå på förskolan eftersom att jag behöver åka när min sambo fortfarande är på jobbet.Men det får väl lösa sig isåfall
  • hewa
    Fannyy skrev 2010-01-18 13:34:24 följande:
    Stänger förskolan innan din sambo skulle hinna dit? För annars kanske du kan lämna lite senare eftersom du ändå inte börjar förrän 16 och han hämtar efter jobbet? Beror iofs på hur flexibel förskolan är med lämningarna, vår yngsta lämnas ibland 9 ibland 10.30 beroende på hur jag jobbar.
  • Fleur

I dessa tider får man oftast ara glad om man har ett jobb och är man två med barn gäller det att kompromissa och pussla lite.

Jag jobbar nästan bara natt slutar kl 08 på morgonen  min man börjar jobba kl 07 och dagis öppnar 07.30.... han får helt enkelt börja senare!
    Så din man får väl sluta tidigare de dagar du jobbar?? Hur ni löser helgerna är ett annat problem...mor/far föräldrar?? Ta hjälp av släkt och vänner
    °?°?°? ღ♥ Jonathan 951012 ♥ღ♥ Isabelle 080103 ♥ღ?°?°?°
  • Fannyy
    susannemalmö skrev 2010-01-18 13:39:27 följande:
    Kan din sambo inte gå ner i tid och sluta två timmar tidigare fre, mån och tid? Eller börja och sluta tidigare de dagarna? det beror ju såklart på avd han arbetar med.Jobbar han samma tider på helgen? Isf är det ju egentligen bara mellan typ 15.30-18 ni behöver barnvakt varannan helg. Har ni  släkt nära?
    Han jobbar på arlanda. han jobbar andra tider på heögerna 6-18 14.30 -20.15 varannan fredag jobbar han 6-20
  • Ylwis

jag skulle söka det, arnen behöver ju inte vara på dagis iom du börjar sent, kanske någon timme tills pappa hämtar. men att fixa barnvakt hör till när man har barn.
    jag jobbar alltid varannan helg och förut jobbade min gubbe var tredje helg vilket innebar att vi hade en ledig helg tillsammans på 6 veckor och så krockade ju våra helger med varandra så det var bara att fixa barnvakt.
    men i dessa tider ska man vaa glad att få ett jobb. sök och får du det så fortsätt att söka tills du hittar ett som passar totalt.

Mamma till Alvyn 051015
  • krillee
    En fråga till er som jobbar helger.Jag har ett arbeta där jag jobbar helger. Jobbar varan helg 20 timmar. Och är då ledig i veckorna antingen en eller 2 dagar. Men hur gör man då med dagis? Får barnen gå på dagis fast man är ledig? Förstår att man givetvis hämtar tidigare. Ska man ange det när man lämmnar in schema?
Svar på tråden kvälls jobb med barn