• Anonym (vilsen)

Jag behöver en livscoach! Hur f-n reder man ut livet?!

Ligger under psykisk ohälsa men riktigt så farligt är det väl inte.

Jag har kommit till ett slags vägskäl och jag vet inte vart jag ska. Är gift sen några år och har ett barn som är drygt 1,5 år. Nu vet jag inte vad jag vill. Jag vet EN sak, och det är att jag vill plugga till ett yrke som tar 5 års utbildning på universitet. Andra frågor är:
    Vill jag ha ett till barn? 
    Vill jag isåfall ha ett till barn INNAN jag börjar plugga?
    Måste barn ha syskon?
    Vill jag ha ett till barn om kanske 8 år?
    Vill jag ens stanna med min man?
    JAG VET INTE! För att göra saken värre så har jag även känslor för en av mina bästa vänner sen gymnasiet, vi har aldrig haft ihop det men det låg alltid där (han hade tjej när jag var singel, jag hade kille när han var singel ect). Grejen är att vi bor i olika länder, och jag kan inte flytta pga mitt barn, och han vill/kan inte pga sin karriär. Så det känns ju inte direkt som nått att sattsa på, gör allt lite jobbigare bara.
    Va faaaan gör man? Har alla såna här "problem"? Hur bestämmer man sig?! Finns det livscoacher som faktiskt vet nått? Nån här som besitter vishet som kan råda mig?
  • Svar på tråden Jag behöver en livscoach! Hur f-n reder man ut livet?!
  • Anonym (livskris?)

Jag är ingen livscoach, men vill säga ett par ord..

man hamnar ofta i kriseri livet, lite när och då skulle jag vilja säga! mankan känna att livet har stannat upp, att det inte finns mer roliga saker som händer.. man kanske har tappat sig själv, glömt sina drömmar eller ambitioner..

Men stanna upp och se vad du har i ditt liv, och se på de fina sakerna! Skriv upp om du villd e saker du älskar med ditt liv och känn känslan av de sakerna!

Jagtror att du har letat en "ventil" ut ur din vardag genom att få "känslor" för din gamle vän! Men det kanske inte är känslor alls, batra ett sätt för din hjärna att koncentrera sig på annat än din vardag just nu!

Fundera på dina drömma, och ta en i taget, börja med den mest realistiska och jobba mot den! Sen betar du av det du vill göra i delmål och känn dig nöjd!

Nag barn, det vet bara du, och känner du att det absolut inte är nån möjlighet nu, börja plugga! om du måste avbryta på mitten, så brukar man ju kunna återuppta sina studier senare, det mesta löser sig!

Lycka till i livet!

• Anonym (Mikaela)

Hej!

Livscoacher jobbar inte direkt med psykisk ohälsa vad jag vet men att strukturera upp livet är en sak de är bra på. 

Jag skaffade min personliga coach på www.strategiskcoach.se 
    Det är så smidigt, allt kan skötas från Skype eller telefon och de är det bästa jag har provat!

Svar på tråden Jag behöver en livscoach! Hur f-n reder man ut livet?!