diarre som luktar kraftigt av ammoniak? dumma frågor
Är det farligt? magsjuka?
Jag tror det är ammoniak iallafall, det luktar som permanentvätska! Riktigt stark äcklig doft.
Är det farligt? magsjuka?
Jag tror det är ammoniak iallafall, det luktar som permanentvätska! Riktigt stark äcklig doft.
Med tanke på att jag jobbar med patienter som är kassa i buken nästan var dag anser jag mig vara lite av en bajsexpert. Men just ammoniak känner jag inte igen... Sorry, kan inte hjälpa dig.
Ring sjukvårds upplysningen de hade ja gjort. Har bara hört talas om att kiss kan lukta amoniac om man har diabetes men bajs har jag ingen aning om.
ok, tack för svaren iallafall :)
Är du säker på att det är avföringen som luktar och inte urinet som kanske kommer samtidigt?
sjuksköterskan: Sorry ts om jag snor en fråga nu, om barns kiss är oragngeförgat vad ska man göra då?
Vi var på akuten då vår son hade diaré i över 7 dagar, men utöver att han var hängigare än vanligt var han för pigg för att vara där. Han har börjat äta igen efter att totalvägrat. Får i han väskeersättning samt mängder med vatten nästan 1 liter totalt per dag. Han är 1 år. Har gått ner 2 kilo nu på 2 veckor.
Men idag märkte jag att kisset ändrat färg... inte blodigt men lite orange, kraftigt gult. INget du har koll på eller någon annan för den delen.
(TS, min son har haft diaré å de luktr väldigt starkt, svårt att byta blöja ibland.)
Du är förmodligen uttorkad. Då brukar både urin och ev diarréer lukta ammoniak, eller aceton som nån sa.
Det är inte så att du har katt och det är dens avföring som luktar på toaletten. Dum fråga jag vet men du kanske inte bara tänkte på det :)
Annars brukar mitt också lukta för jävla konstigt och jättestarkt ibland beroende på vad jag ätit.... Särskilt nu under grav. Så jag tror inte det är så farligt, om det inte håller i sig då tycker jag du borde gå till doktorn.
Kram
ammoniak-lukt brukar höra samman med uttorkning.
i alla fall när det gäller kräkningar. ring vårdguiden. kanske din lille behöver få komma in & få dropp.
Luktar inte klostridium så?? En tarmsjukdom i just tarmfloran..? Kan få det efter en anibiotika behandling..