Min 14 månaders har börjat sova så dåligt, hjälp!
Min 14 månaders dotter har för det mesta sovit bra men för några veckor sen började sömnmönstret att ändras och nu är det ganska illa ( i våra mått mätt)
Hon somnar alltid jättelätt och sover bra i ca 2 timmar, sen börjar krånglet..Hon vaknar och är orolig och kan inte somna om. För att hon ska kunna somna om måste vi sitta bredvid hennes säng och det kan ta allt mellan 20 min till 2 timmar innan hon somnat om. Hon sover då allt ifrån 10 min till två timmar innan det är dags igen.
Oftast ligger hon och snurrar och vrider och vänder sig,skriker till och verkar sova väldigt ytligt innan det är dags för ett nytt uppvak.
Vi har mer eller mindre kapitulerat och hon kommer in till vår säng tidigare och tidigare för varje natt för vi orkar helt enkelt inte sitta bredvid hennes säng i 2 timmar för att sen få sova en liten stund innan proceduren börjar igen!
Tilläggas bör att hon sover väldigt oroligt inne hos oss också, sätter sig upp,skriker osv..men då slipper vi iallafall gå ur sängen för att lugna henne!
Hon sover max 1,20 timmar på dagen.
Hur hade ni löst detta problem och varför hade ni valt just den lösningen? Vi behöver verkligen hjälp!