• Anonym

Hur funkar det med studieresultaten och csn?

Om vi säger att jag blir underkänd i endel uppgifter och diskussioner under tiden jag läser på högskolan och har csn, blir csn kontaktad då att jag blir underkänd och kan dra in mitt studielån under terminen? Eller är det först när jag söker igen som det kan bli problem? Det är första gången jag studerar på högskola och jag undrar lite hur allting fungerar.

• Svar på tråden Hur funkar det med studieresultaten och csn?
  • Cat3

Det är när du söker studiemedel igen.

• Anonym

Ok så om jag har förstått rätt så drar de inte in studiestödet om jag blir underkänd under terminen och jag blir inte återbetalningsskyldig eller så? Utan det är terminen efter? Detta givetvis förutsatt att jag deltagit i all undervisning men det förstod ni antagligen ändå.

• Under bar

Du ska ta 75% av 60hp under ett år. Tar du inte det kan du få problem med csn nästa gång du säker.

• Anonym

Jag läser bara en kurs på 30 poäng på heltid. Ska inte fortsätta plugga efter det än vad jag vet.

• Nadji

Med gamla poängsystemet behövde man bara ta 24 av 40 poäng det första året med högskolestudier. Alltså 36 hp av 60 hp med det nya systemet. Kolla upp att det verkligen stämmer, men förmodligen behöver du inte oroa dig {#lang_emotions_laughing}

• Cat3

Har du redan sökt och fått nästa termin beviljad dras inget stöd in. Det är nästa gång du söker studiemedel som du måste uppfylla kraven för att få ytterligare studiemedel.

• Under bar

Om du läser 30hp tror jag att du ska ta 75% av de för att bli beviljad csn nästa gång  du söker.

• Anonym

Okej så de kan inte ta bort studielånet under terminen för att jag inte blir godkänd i vissa moment? Det är mest det jag är rädd för eller att jag ska bli återbetalningsskyldig.

• Under bar
    Anonym skrev 2010-01-18 18:26:50 följande: