• Snurpan

Provera erfarenhet?

Fick provera utskrivet av min gyn. för att få igång min mens. Får nästan aldrig mens av mig själv pga min pco. Skulle ta tio tabletter i månaden innan mens, men har ätit två kurer nu o mensen kommer redan efter 6 tabletter?
    Läste en annan tråd en gång där en tjej hade samma problem hennes läkare sa att hon inte skulle ta resten av tabletterna, men ringde min gyn. idag o pratade me sköterskan, hon sa att ja skulle äta färdigt kuren ändå?
    Någon annan som varit med om liknande? Va sa din läkare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 18:21
    Har ätit provera förut innan ja fick barn, då fick ja alltid mensen ett par dagar efter avslutad kur

• Svar på tråden Provera erfarenhet?
  • Ella1979

Jag var hos min läkare igår och fick en kur av provera..(har också pco, och oregelbunden mens) Jag ska äta mina i 12 dagar..men får jag min mens så ska jag avsluta kuren...sen ska jag äta pergotime för att få fram ÄL... Ska du det med??

Jobbigt att läkarna säger olika..man vill ju ha det bästa förslsget..men det vet man ju inte vilket det är..

Lycka till:)

• Snurpan

Visst ä de jobbigt? Tycker man borde kunna sluta med tabletterna när mensen ändå har kommit?
    Ska inte ta någon pregotime än, ska försöka få kroppen o kicka i gång äl av sig självt först ett tag, har inte jätte brottom o bli gravid. Men funkar inte de så kommer jag nog få pregotime, får se lite va som händer.
    Funderar på om ja ska ringa igen o fråga om ja verkligen ska ta dom där sista tabletterna, men de känns ju lite pinsamt kanske...

• mara12

Ååå, jag visste att jag hade sett den här tråden innan (hittade inte tråden alldeles nyss och trodde först att jag bara hade drömt att den funnits = förvirrad)...

Jag fick nämligen min mens idag efter 6 provera och ska äta 10. Men jag ska ringa barnmorskan imorgon och be henne kolla med läkaren om jag ska fortsätta eller hur jag ska göra. Kan meddela er vad hon sa...

• Snurpan

Ja, gör de! Vore jätte snällt

• mara12

Idag ringde jag och barnmorskan sa att jag kunde sluta med provera om min mens hade kommit igång ordentligt men eftersom den inte hade gjort det kunde jag fortsätta med kuren tills blödningen blev riklig. Jag frågade också om det var farligt eller om man absolut inte skulle fortsätta med kuren ifall man får mens och då sa hon att det absolut inte var farligt men hormonbalansen blir lite rubbad ifall man fortsätter. Men eftersom min hormonbalans är rätt rubbad från början så spelar det inte så stor roll ifall jag får i mig en tablett eller två för mkt. 

Hoppas att detta hjälper!
  • Snurpan

Tack så mycke! Känns ju bra att de inte är någon fara då i allafall om man tar dom sista tabletterna

Svar på tråden Provera erfarenhet?