Resa till Kroatien- tips, internet, erfarenheter?
Min kompis ska åka till Kroatien nästa vecka, så jag tänkte hjälpa henne med lite tips. Hon ska visst back-packa runt tror jag. Någon som varit där?
Min kompis ska åka till Kroatien nästa vecka, så jag tänkte hjälpa henne med lite tips. Hon ska visst back-packa runt tror jag. Någon som varit där?
Jag var där på tågluff för några veckor sen.
Jag var i tre städer: Rijeka = vidrigt! industristad med otrevliga människor
split = fint och mysigt, men vi hade rätt dåligt väder, så det är rätt svårt att ge en rättvis bedömning.
Dubrovnik = underbar mysig liten stad, med vackra stränder och härlig "gammal stad".
i övrigt är kroatien underbart. människorna är mkt hjälpsamma och det är knappt någon brottslighet alls. Det är starkt influerat av Italien, det märks på både språket och maten.
Rätt billigt är det också. Jag rekommenderar verkligen att åka dit!
Tack! Fler?
Hej!
Har varit i Opatia o Baska när jag var barn. Men det var innan kriget, -89 o -90.
Underbara ställen, underbart folk!!!
Sök på kroatien på nätet så hittar du säkert berättelser från folk som rest runt där.
Är avis på din vän...
Jag har varit på kusten, nära Trieste i Italien, fast i Kroatien alltså. Rovinj är jättemysigt, men Dubrovnik är klart finast. Det är jättebilligt i Kroatien men billigast ändå på mindre orter. Hon kommer att få det så mysigt!