• Anonym (Nyfiken)

Bredband med skulder?

Vilka kan man teckna bredband hos (förutom bredbandsbolaget, de kan inte leverera där jag bor) trots skulder?

• Svar på tråden Bredband med skulder?
  • Anonym

Kan ingen teckna ett mobilt bredband åt er då? Det har vi gjort åt min sambos mamma.

• SuperJE

Com hem har min mamma, och hon har hur mycket skulder som helst (dock får du inte ha skulder till Com hem, men andra skulder gör inget. Inte då hon tecknade det för 3 år sen i alla fall)

• Anonym

ja har ett annat bolag kan ha internet trots skuld hos annat bolag.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2010-01-18 19:53:39 följande:
    Kan ingen teckna ett mobilt bredband åt er då? Det har vi gjort åt min sambos mamma.
    Det är till en stationär dator och enligt en kompis så är mobilt värdelöst till en sådan.
  • Anonym (Nyfiken)
    SuperJE skrev 2010-01-18 19:54:18 följande:
    Com hem har min mamma, och hon har hur mycket skulder som helst (dock får du inte ha skulder till Com hem, men andra skulder gör inget. Inte då hon tecknade det för 3 år sen i alla fall)
    Kollar de inte upp en då, typ en kreditkoll eller vad det heter?
  • Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2010-01-18 19:56:15 följande:
    Det är till en stationär dator och enligt en kompis så är mobilt värdelöst till en sådan.
    ja hade comviq mobilt sånt man köper i affären visst de går knappt lyssna eller ladda ner musik med de. men de funka kanon.

har bredband 2 nu och är nöjd med de bolaget. reggar du idag så kan du köra med en gång.
  • Jossii

Jag har jobbat för comhem och dom gör kreditupplysning. Så har du en prick hos kronofogden så kan du be om en förskottsbetalning.

Ex; 99kr X 12 månader = 1188 kr.

Då betalar du in den summan, så har comhem detta sparat och drar av den summan varje månad. När det gått 12 månader så kan du betala månadsvis.

Jag tror dom flesta bolag har det så. Ring runt och fråga. Har du ingen prick hos kronofogden så ska det nog inte vara några problem.{#lang_emotions_smile}

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2010-01-18 19:55:03 följande:
    ja har ett annat bolag kan ha internet trots skuld hos annat bolag.
    Närgången fråga, men vilka har du skuld hos och vilka har du idag?
  • Anonym (Nyfiken)
    Jossii skrev 2010-01-18 19:58:41 följande:
    Jag har jobbat för comhem och dom gör kreditupplysning. Så har du en prick hos kronofogden så kan du be om en förskottsbetalning. Ex; 99kr X 12 månader = 1188 kr. Då betalar du in den summan, så har comhem detta sparat och drar av den summan varje månad. När det gått 12 månader så kan du betala månadsvis.Jag tror dom flesta bolag har det så. Ring runt och fråga. Har du ingen prick hos kronofogden så ska det nog inte vara några problem.
    Har ju tyvärr skulder hos fogden
  • Jossii
    Anonym (Nyfiken) skrev 2010-01-18 20:00:10 följande:
    Har ju tyvärr skulder hos fogden
    ring då runt och fråga dem bolagen du är intresserade av. En förskottsbetalning ska nog inte vara några problem. Ialf inte hos comhem. Det är vanligare än man kan tro.
  • Anonym (Nyfiken)
    Jossii skrev 2010-01-18 20:01:41 följande:
    ring då runt och fråga dem bolagen du är intresserade av. En förskottsbetalning ska nog inte vara några problem. Ialf inte hos comhem. Det är vanligare än man kan tro.
    Ska göra det. Stort tack för tipset
  • Anonym

har skulder hos fogden med men kan ha bredband 2 ändå utan problem,var min andra skuld ligger vilket bolag minns ja inte tyvärr . har andra skulder utöver de till bredbandet men kan ändå ha bredband

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2010-01-18 20:19:28 följande:
    har skulder hos fogden med men kan ha bredband 2 ändå utan problem,var min andra skuld ligger vilket bolag minns ja inte tyvärr . har andra skulder utöver de till bredbandet men kan ändå ha bredband
    Bredband 2, är det typ tele 2? Fick du betala förskott eller hur löste det sig?
  • Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2010-01-18 20:26:38 följande:
    Bredband 2, är det typ tele 2? Fick du betala förskott eller hur löste det sig?
    ingen anning om de är nån skillnad, du får söka på de, mitt ex som fixa bredbandet, men fick inget betalt i förskott utan en räkning 3 mån efter då de kör 3 mån i taget men ändra de till 1 gång i månaden
Svar på tråden Bredband med skulder?