en vecka efter.Svidande,m kliande hårbotten efter rakbehandling LÄS
Jag behöver verkligen råd och tips, gjorde värme rakbehandling matrix optimal smoth hos frissan för en vecka sen, dagen efter ömmade hårbotten, sved o kliade. Upptäckte att håret på ena sidan börjat lossna. Tänkte ja det e nog ingen fara dag 2 losna ännumer, jätteöm i hårbotten. Fick inte tvätta det på 48 timmar så på lördagen så tvättade jag det bara med vatten. Fortfarande mer hår som lossnar och hårbotten ömmar o svider o kliar. satte i olivolja i håret igår lugnande lite, men idag kom svidandet tillbaka fruktansvärt kliande. Kollade igenom mitt hårbotten och upptäcker att där det kliar så lossnar eller flaggnar huden. Det gör så ont o det kliar och svider och mitt hår bara lossnar. Är så otroligt rädd att jag kommer att tappa allt hår och har fått nån hårbottensjukdom. Det gör så ont på vissa partier av hårbotten. Jag är så ledesen rädd orolig, kontaktade ssk men de sa att ag skulle vända mig till frissan. Tog kontakt med henne och hon säger att hon har alldrig varit med om att håret lossnar och att hon har gjort rätt. Har ringt Marix i sthlm för råd men de hade stängt så jag ska ringa imorgon.
Är det någon som upplevt liknade vid parmanent eller har gjort rakbehandling på Matrixs produkt optimal smoth. Snälla behöver verkligen råd vet inte vart jag ska vända mig, har värsta senariat framför mig hur mitt hår trillar och mitt hårbotten bara svullanar upp. Jag har börjat acceptera tanken på att förlora håret, men jag är så oroligt för om jag har fått nån sjukdom i mitt hårbotten eller kemikaliet i produkten kommer att sakta men säkert förstöra mitt huvud:(...