• Smulan 2

Malm sänggavel!..

vet inte om denna fråga har hamnat rätt...men skriver här iaf....

jag har en Contenitalsäng (stavas?)....... och vill nu köpa malmsäng gavel.. men blir då fundersam på om den passar..? en contenital säng är ju väldigt hög lr så...

nån som har en såndan säng i en malm gavel..vill så gärna ha denna säng gavel.....

• Svar på tråden Malm sänggavel!..
  • Cia o krabaten

Är inte säker på vad du menar, men vi har en hög säng.

2 madrasser ovanpå varandra.
    det är av märket Svane från SOVA och de passade inte i Malm's "hållare" utan åkte ner igenom, däremot fick vi med en sockel till den och har ställt den inuti Malm så dte ser ut som det passar
    Poängen var väl höjden iaf och då är det som en madrasshöjd ovanför kanten sas och vi gillar det. Nästan bättre än när vi hade madrasser från IKEA för satt man på kanten sjänk man ner mot träkanten.
  • Smulan 2
    Cia o krabaten skrev 2010-01-18 21:12:51 följande:
    Är inte säker på vad du menar, men vi har en hög säng. 2 madrasser ovanpå varandra. det är av märket Svane från SOVA och de passade inte i Malm's "hållare" utan åkte ner igenom, däremot fick vi med en sockel till den och har ställt den inuti Malm så dte ser ut som det passar Poängen var väl höjden iaf och då är det som en madrasshöjd ovanför kanten sas och vi gillar det. Nästan bättre än när vi hade madrasser från IKEA för satt man på kanten sjänk man ner mot träkanten.
    ja men ja menar sån hög amdrass typ ja..två madrasser på varandra + en liten  madrass övers-..contentenital säng  .....  oki så man får med en sokel lr köpa till? då så passar det...?...hur blev de då då??  blev de bra? ..
  • Cia o krabaten

Det blev bra som jag skrev, tom bättre än innan.

Men det beror ju på din höga madrassbotten om den passar i eller inte. 
    Vår nya var ju aningen för liten så den gled ner och landade inte på hållarna liksom.
    Men höjden blev kanon.
  • Empan1

Vi har också en sån säng och valde därför bara att köpa "Huvudgaveln med skjutlådor" och vände den sedan åt "fel håll" Om du förstår vad jag menar!

• Smulan 2
    Empan1 skrev 2010-01-20 15:52:34 följande:
    Vi har också en sån säng och valde därför bara att köpa "Huvudgaveln med skjutlådor" och vände den sedan åt "fel håll" Om du förstår vad jag menar!
    aha...ja iof skulle man ju kunna köpa bara huvudgavlen..men ja är ås ireterad på min säng...för madrasserna flyttar sej hela tiden.. å den komme rju ligga på platts om man har en gavel runt om.. å jag är helt inne på att ja ska ha malmsängen..

men kanske får bli en annan då..ifall de inte alls funkar med min.....får väl testa å se
  • Anastasia81

Har en sådan med sängbord och två byråer i björk som jag vill byta ut. 

Svar på tråden Malm sänggavel!..