Studiemedel och föräldrapenning???
Hej allihopa!

Hej allihopa!
Det låter ju helt underbart! Handläggaren på FK berättade någonting helt annat för mig men det kändes lite som vi mest pratade förbi varandra hela tiden...
handlägaren ja pratade med sa att ja får ut hel föräldrarpenning och barnbidrag om jag skulle studera på distans, enligt henne skulle de vara anorlunda om man hade haft jobb innan blev gravid osv. ja har de lägsta så då får ja ut hel föräldrarpenning. men tycker nästan att alla på FK säger olika. tror ja ringde runt till 6 personer och alla sa olika. så man blir lite fundersam ibland när de gäller dom
Ah just det, det kanske är skillnad om man har jobbat tidigare eller inte. Ska på infoträff på FK i början på februari och ska försöka ställa mina frågor igen... Känns som man aldrig kan vara säker på vad som gäller förrän man har sökt och fått beslut. Men man måste ju kunna planera!
Har redan kollat CSN och man kan alltid söka studiemedel. Det som påverkar då är ju hur hög ens inkomst (i detta fall alltså FP:n) är, det finns ett maximalbelopp som man får ha som inkomst. Så man kanske får trixa lite och räkna ut hur mycket FP man ska ta ut. Sedan finns det även ett extra tillägg när man har barn. Vore så underbart att kunna börja med mina studier nästa år och samtidigt ta hand om lillen...