Tvättar du ditt barn när du byter blöja?
Ja om man byter en bajsblöja är det väl självklart att man tvättar av, men om ni byter en kissblöja, tvättar ni då?
Ja om man byter en bajsblöja är det väl självklart att man tvättar av, men om ni byter en kissblöja, tvättar ni då?
Nej.
Självklart! Det är ju en massa salter som sitter på huden och behöver tvättas bort. Torkar du inte dig efter ditt toabesök eller låter du det torka in? Och hur skulle det kännas efter några timmar? Kliigt, gissar jag!
Nä, tvätta med vatten och torka torrt, lufta lite och sedan på med ren, torr blöja, så håller sig huden frisk!
Nästan alltid. Vi använder en tvättkräm från Apoteket, det var den de använde på neo när vi låg inne där första veckan och det har varit bra på alla sätt och vis. Återfuktar och lämnar en glatt hinna som gör att kiss och bajs inte fastnar i huden nästa gång.
Ja, för det mesta..
Nej jag brukar inte tvätta när han bara kissat. Han har aldrig haft probelm med
huden för det. Har han bajsat tvättar jag så klart med tvättlappar, vatten och lite tvål.
'¨-'
Kanske ska tillägga att mina barn är "eksembarn" och extra känsliga, kanske sitter det i sen den stora tösen var nyfödd?!
När jag fick mitt första barn sa de på BB att man inte behöver tvätta om de bara kissat. Så nej, jag brukar inte tvätta om de bara kissat.
Nej. Det är ju inte bra att tvätta där nere för mycket heller...