• ramone1

hur fick ni bort magen efter fl?

jag undrar hur ni gick bort den "dallriga" från magen efter förlossningen.
    å då om man inte har tid å råträna på gym hela tiden men det känns nästan som det bara är det som krävs?

• Svar på tråden hur fick ni bort magen efter fl?
  • zhal

ja du alla e olika mitt daller försvan effter typ 2 månader och en annan ven har kvar sitt fortfarande efter 1 år ingen av oss tränar mer en tre dagar i veckan ca 1 timme dag så det e så olika

• wica

Bra magövningar i senaste numret av Amelia. Behöver inte gå till gym, promenera el löpträna + magövningar så är det borta på ett kick.

• Heureka

Hur snart efter förlossningen kan man börja med magövningar?

Älskade Kotten du är välkommen ut nu (L) BF 11/1
  • binchy
    Heureka skrev 2010-01-23 20:58:31 följande:
    Hur snart efter förlossningen kan man börja med magövningar?
    Jag började med dem när avslaget försvann. Så efter ca 4-5 veckor. Rekomendationen är väl 2 månader... då ska det vara lugnt att börja träna magmusklerna.
  • ahlcec

Jag promenerar, det gör susen för mig. Jag tyar aldrig hålla på med såna övningar mer än några dagar.

• LyckligaJag83

Jag fick barn för 3 månader sedan och jag har fortfarande kvar dallret trots att jag gör ca 100 sit-ups varje dag och har gjort det de senaste 2 månaderna...

• elisch

Min mage har gått tillbaka, inget daller eller så. Men jag har mer fett på magen nu än innan, trots att jag har gått ner alla kilon. Dessutom är mina magmuskler lite delade, men jag har inte tränat något heller. Tyvärr så går nog magen inte helt tillbaka. Har skinnet blivit slappt så har det. Och fettet på min mage går inte att få bort med bantning eller träning. Endast fettsugning som gäller...

• ramone1
    elisch skrev 2010-01-27 12:58:39 följande:
    Min mage har gått tillbaka, inget daller eller så. Men jag har mer fett på magen nu än innan, trots att jag har gått ner alla kilon. Dessutom är mina magmuskler lite delade, men jag har inte tränat något heller. Tyvärr så går nog magen inte helt tillbaka. Har skinnet blivit slappt så har det. Och fettet på min mage går inte att få bort med bantning eller träning. Endast fettsugning som gäller...
    det är inte bara magen o dallret jag vill bli av med, tror inte det försvinner av bantning heller men det är även mina kärlekshandtag jag vill få ner och dom blir mindre när jag bantar..... å mina höfter har växt , hoppas på att få på mig alla mina byxor igen
  • Stimorol81

Vad är det för sorts övningar man ska göra för att få bort dallret på magen?
    Situps eller vad?
    Hade under graviditeten svår foglossningen så det är sagt jag ska ta det försiktigt med magövningar.
    Likaså bröt jag svanskotan under förlossningen och har fortfarande svårt att sitta 3 månader efter förlossningen.

• elisch
    Stimorol81 skrev 2010-01-30 16:35:45 följande:
    Vad är det för sorts övningar man ska göra för att få bort dallret på magen?Situps eller vad?Hade under graviditeten svår foglossningen så det är sagt jag ska ta det försiktigt med magövningar.Likaså bröt jag svanskotan under förlossningen och har fortfarande svårt att sitta 3 månader efter förlossningen.
    Det är svårt att bli av med dallret. Dels är det uttöjd hud och dels fett. Man kan få plattare mage av träning pga att musklerna stärks. Men det går inte att punktförbränna fett. Jag har varit på konsultation för fettsugning med laser och kirurgen sa att det fettet jag nu har på magen, sidorna och ryggen är så kallat hormonellt fett och det går inte att banta bort. Skulle jag gå ner 10 kilo (vilket skulle innebära att jag blev underviktig) så skulle fortfarande större delen av det fettet finnas kvar. Hudens elasticitet kan du inte heller påverka nämnvärt. Så tyvärr är det bara plastikkirugi som kan återställa magen helt.
Svar på tråden hur fick ni bort magen efter fl?