• Fidelis ad urnam

Tycker du om mikrovågsuppvärmd mat?

Tycker du om mikrovågsuppvärmd mat?
    Personligen tycker jag att all mikrovågsuppvärmd mat smakar skit, oavsett hur gott det var som nyligen tillagat.
    Smaken förändras och det är inte alls gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du om mikrovågsuppvärmd mat?
  • OMWF

Beror på vad det är man värmer.

You're a wanker number nine!
  • alvaereva

nej det smakar inte bra.
    bland annat därför har vi ingen micro.

• Vindfall

Som OMWF säger så beror det på vad man värmer.

Livet går fort nu...
  • Gul13

Jag får väl röst ja.
    Äter mikrovärmd mat till lunch på jobb varje dag men vi tar inte vad som helst i matdosan. Fläskpannkaka och potatis tex går bort.
    Men givetvis är maten godast nylagad.

• Lejra

Tycker inte det blir gott, men är tvungen att äta micrad mat på jobb. Dock äger vi ingen micro här hemma.

• Stårschan

Visst beror det på vad man värmer. Jag kan tycka att det finns vissa maträtter som faktiskt gör sig bättre i exempelvis skolkök eller i mikro. Potatisbullar med bacon som mognat över natten i matlåda, tycker jag är godare när den är mikrovärmd än när den är nytillagad.

Bättre lyss till den säng som brast, än aldrig spänna på någon.
  • Sencha

Vissa saker blir jättegott. Vissa saker äckliga. Och vissa helt OK.

Vissa saker blir dessutom väldigt bra när man tillagar dem i mikro. Lutfisken blir t.ex. jättebra! Och till vår nya mikro har vi en ångkokningsinsats, och i den blir broccolin jättegod

0401 & 0807
  • kvinnan47

NEJ! Jag är en jävligt bortskämd människa, jag äter inte rester över huvudtaget. USCH!

• Sencha
    kvinnan47 skrev 2010-01-19 08:45:03 följande:
    NEJ! Jag är en jävligt bortskämd människa, jag äter inte rester över huvudtaget. USCH!
    Det behöver ju inte vara rester. Det kan vara mat som avsiktligt lagats i stor sats för att sedan kunna tas med i lunchportioner.
    0401 & 0807
Svar på tråden Tycker du om mikrovågsuppvärmd mat?