• banansmoothie

Varför i h-vete säljer man mat som är så stark att folk inte kan äta den?!

Jag är så jävla förbannad! Köpte precis hem indiskt med maken och hade tänkt oss en trevlig kväll med middag och film. Men maten var så jävla stark att jag efter en munsbit sprang springandes med eld i mun för att försöka släcka. Jag gick till snabbköpet för att köpa creme fresh som jag sen blandade ut med, och hör och häpna, först efter 50% creme fresh kunde jag ens äta maten! Då var den alltså utblandad med häften ris, och risblandningen med hälften creme fresh, plus nanbröd...

Det var fortfarande inte gott! Det gjorde fortfarande ont!

Nu kanske ni tycker att jag är en vekling, men min man har i alla fall järnmage, han kan äta hur stark mat som hellst nästan och han sa till och med att det var precis på gränsen att han ens fick ner det. Känns ju måttligt kul när man köpt mat för över hudra spänn.

Maten hade tre "chilipeppar" för styrka, men ALDRIG har jag varit med om så stark mat trots det! Och hon varnade inte eller nått att det verkigen är jättestarkt. Är detta ens lagligt fan? Vad hade ni gjort? Jag kommer ju aldrig gå dit igen i alla fall.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 07:14
    Tänkte bara updatera lite när det dräller in inlägg från folk som inte orkar läsa hela tråden . Inlägget skrevs verkligen i stundens hetta, och visst inser jag att det är mitt eget fel men jag trodde verkligen inte att det skulle vara så starkt och blev ju ledsen att jag inte kunde njuta av maten.

I alla fall ska jag och en kompis köpa mat därifrån inom kort, fast vi ska ta en med bara EN chilipeppar . Kan ju inte ge upp så lätt, för de har verkligen jättegod mat .

• Svar på tråden Varför i h-vete säljer man mat som är så stark att folk inte kan äta den?!
  • isisisis

Det är ju individuellt vad folk upplever som starkt.
    Chili är svårt att dosera också från gång till gång när man lagar maten.
    Varje chili är individuell.
    Antingen kan de vara ett misstag,eller så är ni helt enkelt inte vana vid den styrkan.
    Det stod ju tydligt att den var stark iaf utanpå

• Faile

Jag älskar stark mat och kryddar gärna egen mat till bristningsgränsen.

Men jag skulle aldrig köpa mat med 3 chili i styrka, den styrkan klarar i stort sett bara de som är väldigt vana vid sådan mat.  

Så nej, du har köpt den absolut starkaste varianten och då blir det svårt att reklamera att den var just....stark

• Användarnamn är för mesar

Herregud!!

Jag köpte en glass, tog den ur frysdisken och sen när jag skulle äta den så var den ISKALL!!! Det var ingen som varnade!! Det började ju ila i min tänder, fy fan, är det ens lagligt?

• bonnieloveskim

nästa gång du beställer dör kan du ju be om att få mindre stark krydda i.
    Sånt brukar gå att be om.

indiskt är ju starkt, varför välja nåt osm är märkt starkt för att ens vara från ett kryddstarkt land?

• Användarnamn är för mesar
    bonnieloveskim skrev 2010-01-19 08:35:30 följande:
    nästa gång du beställer dör kan du ju be om att få mindre stark krydda i. Sånt brukar gå att be om. indiskt är ju starkt, varför välja nåt osm är märkt starkt för att ens vara från ett kryddstarkt land?
    Men hon tänker inte gå dit mer för att det var för starkt, och dom var DUMMA som inte varnade henne! En människa ska inte behöva ta ansvar för sina egna handlingar vet du väl!
  • Vindfall

Nej, det är inte lagligt att sälja stark mat, anmäl dom genast!

Seriöst, ta ansvar själv för tusan. Det var ju tre chilipeppar på förpackningen som varnade att den var stark. Om du väljer sådan mat vad förväntar du dig? Vad trött jag blir på folk som anklagar andra för sina egna misstag.

Livet går fort nu...
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Men skyll dig själv. Är det tre chilipeppar betyder det STARK mat. Inte mesigt kryddat.

• mammatalman
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-01-19 08:45:21 följande:
    Men skyll dig själv. Är det tre chilipeppar betyder det STARK mat. Inte mesigt kryddat.
    kan bara hålla med. och om de visar att den är stark med h'r tre chilipeppar så förvarnar de inte eftersom de tror att personen som beställer vill ha stark mat. Om jag bestället en ostburgare så frågar de inte mig om jag vill ha ost på. de tar för givet att jag vill ha ost på.
  • bonnieloveskim
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-01-19 08:39:30 följande:
    Men hon tänker inte gå dit mer för att det var för starkt, och dom var DUMMA som inte varnade henne! En människa ska inte behöva ta ansvar för sina egna handlingar vet du väl!
    hallå klaga inte på mig jag kan inte ansvara för om jag skrev nåt tokigt
  • Vindfall

TS kanske ska läsa sitt inlägg igen och förhoppningsvis inser hon hur löjlig hon låter. Förmodligen skrevs detta i stundens hetta.

Livet går fort nu...
Svar på tråden Varför i h-vete säljer man mat som är så stark att folk inte kan äta den?!