• Liva08

Didriksson-Boardman

Hej! Jag behöver hjälp med storleken på Didrikssons boardman,min son är 17månader och ska börja på dagis om en månad är därför ute efter fodrat regnställ.
    När vi var på bvc för 1,5 månad sen va han 79cm lång så jag vet inte exakt längd, men frågan är ska jag ta strl 80 eller 90?
    Tänkte beställa på nätet.
    Sen använder dem väl inte regnkläder just nu på dagis så han kommer väl hinna växa lite till...

• Svar på tråden Didriksson-Boardman
  • Lady Bling

Vi har den till båda våra barn. Vi köpte dom i höstas, då min yngsta dotter var ca 2 ½ år och ca 83 cm lång tror jag och vägde nog ca 11 kg. Vi köpte storlek 90 och den passade bra. Den har ju resår kring midjan, kardborrspännen i axlarna som man kan reglera längden med lite, + bra resårer i vristerna, så att den inte halkar ner, speciellt om man har gummistövlar på.

Hellre att den är lite rynkig/säckig i benen än att den sitter precis, och att benen hasar upp när barnet sätter sig/står på knä/leker och så vidare.

Hur gammalt är ditt barn och hur mycket väger det?

Jag skulle nog ta storlek 90 om jag var du, speciellt med tanke på att overallsäsongen räcker ett ag till innan man börjar använda regnkläder.

Sen sa i och för sig expediten i affären att den funkar på vintern också, såvida det inte är väldigt kallt i och med att dom är fleecefordade och det blir dubbelt på överkroppen när byxorna är under, dom funkar nog från nollstrecket och uppår kan jag tänka mig, med tjockare byxor knäpps på överkroppen under jackan, och man har vinterskor eller ordentligt fodrade gummistövlar.

• Lady Bling

Hmm, sista stycket blev lite konstigt, så här ska det stå:

Sen sa i och för sig expediten i affären att den funkar på vintern också, såvida det inte är väldigt kallt i och med att dom är fleecefordade och det blir dubbelt på överkroppen när byxorna är under och byxorna knäpps på överkroppen under jackan.

Dom funkar nog från nollstrecket och uppåt kan jag tänka mig, med tjockare byxor och tröja/kofta under om man har vinterskor eller ordentligt fodrade gummistövlar.

• Lady Bling

"Fleecefodrade" ska det stå, inte fleecefordade...

• Liva08

Min son är 17månader och väger ca 11kg och var 79cm lång vid kontroll på bvc för 1,5 månad sen,då låter det som att jag ska ta storlek 90 iom att man kan justera så mycket och precis som du säger så har man ju gummistövlar på...
    Sen kan den ju användas under lång tid men blir bara orolig över att den ska bli alldeles för stor. Kanske borde åka till någon butik och pröva.

• Lady Bling
    Liva08 skrev 2010-01-19 10:39:04 följande:
    Min son är 17månader och väger ca 11kg och var 79cm lång vid kontroll på bvc för 1,5 månad sen,då låter det som att jag ska ta storlek 90 iom att man kan justera så mycket och precis som du säger så har man ju gummistövlar på... Sen kan den ju användas under lång tid men blir bara orolig över att den ska bli alldeles för stor. Kanske borde åka till någon butik och pröva.
    Ja, då tycker jag att du ska välja storlek 90.

Vi provade storlek 80 och 100 också, men 100 drunknade hon i (4 ½-åringen fick storlek 110 och hon var lite drygt 100 cm lång) och 80 blev det lite för korta ärmar om hon drog upp armarna och benen passade precis, 90 passade bäst tyckte vi, med lite växtmån.
Svar på tråden Didriksson-Boardman