När kommer fåglarna??
Satte ut nya fågelbord och talgbollar i fredags men än så länge inte en fågel i sikte?? När och hur hittar dom maten..?
Satte ut nya fågelbord och talgbollar i fredags men än så länge inte en fågel i sikte?? När och hur hittar dom maten..?
har du aldrig matat förut eller inte på lång tid så kan det ta någon v. när vi började mata för något år sedan så såg vi nog inte en fågel på nästan en månad men helt plötsligt hade vi hundratals =)
Bara att vänta då :)
Tack!
Aha! Idag hade jag ett litet gäng fåglar här som smaskade en stund :)
=)
Småfåglar vill gärna ha närhet till buskar/träd som de kan gömma sig i mellan turerna till maten. Är det dåligt med sådant omkring?
Jo, jag har en liten fråga, hoppar in här om det går bra.
Jag har kvar cocosfett från i julas, funderar på att ge det till fåglarna - går det bra? Eller mår inte fåglarna bra av den sortens fett?
Tack!!
Det sägs att om man vill vara säker på att fåglarna kommer och äter på vintern, så ska man även mata på sommaren. Vanans makt kanske
Jag har aldrig matat på sommaren, men nu funderar jag på att ha lite solrosfrö framme till de små liven
En annan fördel med att mata under sommarhalvåret också är att man slipper en del mygg och flugor som fåglarna tar.
Det kom aldrig några fåglar :( Låter det hänga kvar och hoppas att det kommer några nu under våren. Trist.
Vi börjar alltid mata i slutet av oktober så att fåglarna ska hinna hitta maten innan snön kommer. När det är snö och kallt äter fåglarna hos oss mest nötter och när det blir mildare på våren så vräker de i sig talgbollar. Vi brukar mata långt in i maj, då äter de som mest. Vi brukar bunkra talgbollar för de slutar säljas innan vi slutar mata.
Har läst att om man matar fåglar så stannar de kvar och äter insekter i trädgården under sommaren.