• Moni 79

En liten fundering angående PCO & Pronova

Hej!

Jag har en fundering som jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig med! Självklart kan jag oxå ringa kvinnokliniken men jag ville kolla med er först!
    Jag fick missfall i augusti 2009, i december samma år var jag på kontroll på kvinnokliniken eftersom jag inte fått tillbaka min mens. Läkaren misstänkte PCO, men jag fick ingen diagnos och ingen utredning gjordes eftersom jag inte varit utan mens tillräckligt länge. Jag fick dock med mig Pronova som jag tog och efter 12 dagar fick jag en "konstgjord" mens. Jag var glad att det verkade ha fungerat, nu var det bara att vänta till januari, om det skulle komma en mens då! Och så idag fick jag mens Nu funderar jag på vad det betyder?? Kan man ha mens även fast man har PCO eller är det så att jag inte har sjukdomen?? Någon som har några erfarenheter??
    Önskar alla som kämpar för att bli gravida stort lycka till!
    kram Monica
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 11:52
    Jag fick så klart Provera, inte Pronova.
  • Svar på tråden En liten fundering angående PCO & Pronova
  • alvatyra

jag är inte så insatt fast jag har PCO men i mitt fall så har jag mens men den kan komma som den vill,hoppa över månade och sen komma tillbaks och fungera några månader för att sen försvinna igen.
    Tror att det är så att man har mens men den är oregelbunden.men jag är inte säker om det är lika för alla.men jag hoppas att du har tur så att din mens kanske bestämmer sig för att fungera:)lycka till!!

• pco

hej hej 

jag har oxå PCO .. först o främst vill jag säga att alla har vi olika symptom..min mens kommer o går som den vill...men jag vet många som har regelbunden mens o har ändå pco..man kan oxå ha regelbunden ÄL utan mens o även regelbunden mens MED och UTAN egen ÄL...
    För de som har mkt egen mens är lättare att behandla, vad jag vet iaf.
    jag har oxå ätit provera för att framkalla en mens( va det provera du menade i din text eller är pronova något annat) jag fick oxå mens av den men dock ingen äl..inte ens hjälp av pregotime efter en provera kur.
    hur länge har ni försökt?
    kämpa på så ska ni se att d fungerar tillslut:)
  • Moni 79

Tack kolbengtsson & pco för era svar!

Är väl bara för mig att avvakta till i mars då jag kan få utredning på kvinnokliniken! Vet inte så mycket om PCO, ville inte ta ut något i förskott! men tack vare er vet jag nu lite mer! pco: ja jag menade provera(vet inte vad jag fått det andra namnet ifrån)
    Vi har försökt bli gravida sedan september 2007, har fått två missfall, ett i mars 2008 och ett i augusti 2009.
    tack för lyckönskingnarna, önskar er det samma!
Svar på tråden En liten fundering angående PCO & Pronova