• hemlig02

Killar och män, hur vill ni bli "uppskattade"?!

Vi har haft det väldigt jobbigt i några år och har pratat mer än en gång om att gå skiljda vägar. Men ingen av oss vill att det ska bli så. Ett av problemen är att jag efter många år av problem och bråk  blivit väldigt sur, bitter och okärleksfull av mig. Jag gör det inte medvetet och det är jättesvårt att styra det. Skulle behöva sudda ut allt som hänt och bara börja om från noll igen...men det är ju svårt.

Nu har jag iaf bestämt mig för att försöka visa min man mer uppskattning och kärlek, för jag känner det ju men kan inte visa det nu.... Han jobbar väldigt mycket just nu och har det stressigt.

Hur skulle ni andra killar och män vilja att er fru/sambo/tjej gjorde för att visa att hon älskar er? (Jag pratar inte om sex nu) Hjälp mig!!

Ni tjejer får jättegärna oxå berätta hur ni "tar hand om" era män!

• Svar på tråden Killar och män, hur vill ni bli "uppskattade"?!
  • Anonym

Jag är iof tjej, men jag brukar överraska honom spontant, tex ha en supergod middag klar när han kommer hem från jobbet och köpa en bukett rosor med ett kort som står på middagsbordet, Eller erbjuda honom en helkroppsmassage (visst, leder oftast till sex haha) men det är mysigt!
    Sen är jag väldigt noga med att tala om för honom var och varannan dag hur mycket han betyder fr mig och hur mycket jag älskar honom, krävs inte så mycket men ett gulligt sms eller söta lappar i jackfickan
    Finns många exempel på att visa uppskattning

• hemlig02
    Anonym skrev 2010-01-19 14:09:18 följande:
    Jag är iof tjej, men jag brukar överraska honom spontant, tex ha en supergod middag klar när han kommer hem från jobbet och köpa en bukett rosor med ett kort som står på middagsbordet, Eller erbjuda honom en helkroppsmassage (visst, leder oftast till sex haha) men det är mysigt!Sen är jag väldigt noga med att tala om för honom var och varannan dag hur mycket han betyder fr mig och hur mycket jag älskar honom, krävs inte så mycket men ett gulligt sms eller söta lappar i jackfickan Finns många exempel på att visa uppskattning
    Tack för tipsen! Nej visst har du rätt i att det inte behövs så mycket egentligen. Men jag behöver få lite extra ideér eftersom jag inte varit alltför uppskattande de senaste åren...är inte van lixom
  • Anonym

En kille fick ett presentkort av mig; en heldag på spa och jag såg till att tjejerna där var både duktiga och fina att titta på. Han hade jobbat helt omänskligt mycket och i spadagen ingick helkroppsmassage, bodypeeling, ansiktbehandling, pedikyr, manikyr klippning och rakning.

Han gick hemifrån på morgonen och kom hem på kvällen, somnade och vaknade långt in på eftermiddagen nästa dag. Så det behövdes!

Min nuvarande visar jag min uppskattning genom att ta hand om honom helt och hållet, han behöver helt enkelt inte göra mer än att sköta sitt jobb. Han får god mat och rena, strukna kläder, ett rent hem och många pussar och kramar varje dag. I utbyte får jag huvudvärk.

• Vindfall

Jag skickar ett sms/mms om dagen till min sambo, ibland står det en kärleksförklaring och ibland är det lite snuskigare.

Jag väcker honom med en nybryggd kopp kaffe, ibland med en riktig frukost.

Jag masserar honom och smeker honom på de sätt han gillar (inte sexuellt).

Jag ger honom ibland presenter, exempelvis i form av en dvd han nämnt att han vill se.

Jag lagar mat, städar osv osv...

Listan kan göras lång.

Livet går fort nu...
  • hemlig02
    Anonym skrev 2010-01-19 14:20:53 följande:
    En kille fick ett presentkort av mig; en heldag på spa och jag såg till att tjejerna där var både duktiga och fina att titta på. Han hade jobbat helt omänskligt mycket och i spadagen ingick helkroppsmassage, bodypeeling, ansiktbehandling, pedikyr, manikyr klippning och rakning. Han gick hemifrån på morgonen och kom hem på kvällen, somnade och vaknade långt in på eftermiddagen nästa dag. Så det behövdes! Min nuvarande visar jag min uppskattning genom att ta hand om honom helt och hållet, han behöver helt enkelt inte göra mer än att sköta sitt jobb. Han får god mat och rena, strukna kläder, ett rent hem och många pussar och kramar varje dag. I utbyte får jag huvudvärk.
    Oj, vilken tjej du verkar vara! Dina killar har det bra må jag säga! Tack för tipsen!
  • Anonym (pojke)

För att känna mig uppskattad så behöver jag känna ibland att hon bryr sig om vad jag gillar och sedan gör det för mig. Jag är ingen som vill eller behöver höra hela tiden att hon älskar mig, och rosor är vackra men det säger mig inget speciellt. Kärleksförklaringar kan nästan mer upplevas som ett sätt att hylla vårt förhållande och inte mig som person. Jag ÄR en romantiskt lagd person, men kärleksbevis kan lätt bli plattityder.

Att ge mig möjlighet att ägna mig åt mina intressen, eller att låta mig slippa sådant jag ogillar, det tycker jag är tecken på uppskattning.

• hemlig02
    Anonym (pojke) skrev 2010-01-19 14:30:47 följande:
    För att känna mig uppskattad så behöver jag känna ibland att hon bryr sig om vad jag gillar och sedan gör det för mig. Jag är ingen som vill eller behöver höra hela tiden att hon älskar mig, och rosor är vackra men det säger mig inget speciellt. Kärleksförklaringar kan nästan mer upplevas som ett sätt att hylla vårt förhållande och inte mig som person. Jag ÄR en romantiskt lagd person, men kärleksbevis kan lätt bli plattityder.Att ge mig möjlighet att ägna mig åt mina intressen, eller att låta mig slippa sådant jag ogillar, det tycker jag är tecken på uppskattning.
    Jag känner igen mig i dina tankar! Att köpa en massa rosor eller andra presenter kan vara jätteuppskattat och fint, men det kan som du säger bli lite tokigt eftersom det inte säger så mycket egentligen.
  • Stårschan

Min man blir gladast när jag gör saker som HAN tycker om, t.ex. bjuder på pyttipanna eller köttbullar och makaroner som han tycker är jättegott fast jag är så less på sådan tråkmat att jag bara vill spy. Eller om jag hinenr före honom på att tvätta bilen eller klippa gräset - saker som han anser åligger honom. Eller när jag låter honom få sovmorgon/lägga sig före barnen om jag ser att han är trött. Eller föreslår att han ska bjuda hem kompisarna på en öl för att det var så länge sen han träffade dem sist. Och så försöker jag låta bli att se sur ut om han kommer hemdrumlandes halv fyra efter en blöt firmafest. 

Att tänka fritt är stort. Att tänka rätt är större.
  • hemlig02

Tack för era svar! Ös på med mera tips!!!

• Anonym (Facebookhataren)
    Anonym (pojke) skrev 2010-01-19 14:30:47 följande:
    För att känna mig uppskattad så behöver jag känna ibland att hon bryr sig om vad jag gillar och sedan gör det för mig. Jag är ingen som vill eller behöver höra hela tiden att hon älskar mig, och rosor är vackra men det säger mig inget speciellt. Kärleksförklaringar kan nästan mer upplevas som ett sätt att hylla vårt förhållande och inte mig som person. Jag ÄR en romantiskt lagd person, men kärleksbevis kan lätt bli plattityder. Att ge mig möjlighet att ägna mig åt mina intressen, eller att låta mig slippa sådant jag ogillar, det tycker jag är tecken på uppskattning.

Super intressant!! här är uppenbarligen en könsskillnad. vi kvinnor uppför oss ofta som vi skulle vilja bli bemötta själv, men vi inser sällan att män vill ha något helt annat.  Ägna sig åt intressen och så vidare. därför upstår ofta problem. vi tycker vi var så snälla när vi  slet med middagen och skrev små lappar, när allt som egentligen behövdes var att han fick se Sportspegeln i fred och sedan dricka en öl med grabbarna... Sedan undrar vi varför han inte verkade uppskatta det vi gjorde, eller det fick inte riktigt den önskade efftekt vi hoppats på..
Svar på tråden Killar och män, hur vill ni bli "uppskattade"?!