• cardio

Något långsam sinusrytm??

Vi var idag och tog EKG på ett av barnen inför kommande besök hos läkare.Har ej tidigare haft några fel.Jag reagerade redan då sköterskan tryckte ut 3st remsor.Sedan sa hon inget mer utom bad barnet att ligga stilla trots att det redan gjorde det.Sen då det var klart gick hon och lade papprena i en hög med andra som skulel skickas vidare.Då ser jag att det står "Något långsam sinusrytm" och så var det något till.Blev ju förståss väldigt fundersam med detta.Har försökt leta upp fakta på internet utan att lyckas.
    Nu känner man ju sig förståss orolig och de är två veckor kvar till våran besökstid.
    Är det någon som vet eller har hört om liknande förut?Vad innebär detta?Är det farligt?Någon som vet? :hm:

orolig

• Svar på tråden Något långsam sinusrytm??
  • Champagne

Något långsam sinusrytm behöver inte betyda något farligt. Hade barnet legat ner en stund och var avslappad, så sjunker hjärtrytmen naturligt. Hos barn följer den ofta med andningen (andningskorrelerad hjärtrytm), dvs när barnet andas in så ökar pulsen något, och när barnet andas ut så sänks den.

Jag tycker att du ska ringa dit och fråga! Bättre det än att gå och vara orolig .

Svar på tråden Något långsam sinusrytm??