• Anonym

P-piller som man ej går upp av?

Finns det p-piller man går ner i vikt av alt står still?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 17:05
    Jag har fått yasmnin och undrar vilken erfarenhet ni har av dem?

• Svar på tråden P-piller som man ej går upp av?
  • Anonym

ingen aning.. skulle med vilja veta :)

har cerazette (tror jag dom heter) och dom har jag gått upp av :( och dom har även påverkat humöret....

la av med dom och det blev mycket bättre, sambon och jag planerar ett barn till.. vet dock inte när (blir det så blir det) men letar efter annat p-medel som inte påverkar vikt och humör (kondom och ja det funkar att använda) men något annat

• Anonym

Nej det gör det inte. Allt beror på hur din kropp reagerar

• Anonym

tror det är väldigt individuellt.

jag äter Yaz, och dom har jag gått ner i vikt sen jag började äta.

Åt Desolett innan, då gick jag upp i vikt.

• Anonym

Du går inte upp av pillren, du går upp för att du får ökad aptit och äter mer, eller binder vatten i kroppen.

Du kan äta vilka p-piller som helst och ät ordentligt och inte för mycket. Vattnet kommer att gå ut av sig självt när kroppen vant sig vid pillren.
  • Judy

Yasminelle innehåller ett vätskedrivande medel som gör att man inte svullnar upp av vätska. Jag gick ner 2 kg med dem.

• Anonym

Jag har fått yasmin p-piller nu så jag håller tummarna.

Nån mer med erfarenhet av dom?

• Judy
    Anonym skrev 2010-01-20 17:04:55 följande:
    Jag har fått yasmin p-piller nu så jag håller tummarna. Nån mer med erfarenhet av dom?
    Yasmin är inte samma p-piller som Yaz eller Yasminelle, bara för förtydligande.

Jag har haft Yasmin och slutade efter 1 månad. Fick massa finnar och mådde inte bra av dem. Kommer inte ihåg hur det var med vikten. Men det är lönlöst att fråga om andras erfarenheter när det gäller p-piller, eftersom de påverkar alla olika. Lycka till!
  • Anonym

Jag gick ner i vikt 4 kg av mini-pe (det är dock minipiller, inte p-piller), tror nästan att man går upp i vikt av alla p-piller eftersom de simulerar en graviditet och då ska man ju ta upp extra energi.

• Judy
    Anonym skrev 2010-01-20 19:18:03 följande:
    Jag gick ner i vikt 4 kg av mini-pe (det är dock minipiller, inte p-piller), tror nästan att man går upp i vikt av alla p-piller eftersom de simulerar en graviditet och då ska man ju ta upp extra energi.
    Mini-pe är visst ett p-piller, dock inte kombinerat. Finns två typer av p-piller, kombinerade och mini-piller.
  • Lenita

När jag var yngre började jag med Trionetta som resulterade i viktuppgång för min del, och för fem år sedan bytte jag till Yasmin. De fungerar perfekt för mig! :)

Testa själv, din kropp är inte likadan som min eller någon annans! Testa och prata med en barnmorska!

• Söta Nasse

Jag har pcos och jag går upp i vikt när jag INTE äter ppiller. haha

♥ Lägenheten är typ färdigrenoverad nu ♥
  • Trollet Ludenben

Jag har haft yasmin men fick sluta efter några månader. Fick högt blodtryck, med ett undertyck på 100. Innan har jag haft trionetta men de var inte bra på andra sätt. Cerazette gick jag upp massor av. P-piller över lag tycker jag är riktig skit. Nu har jag hormonspiral och trivs jättebra med det.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
Svar på tråden P-piller som man ej går upp av?