• Rigmor Mortis

Vegetarisk middagstråd, del 17

Tiden går fort när man äter gott, nu har vi redan hunnit till del 17 av vår välnärda vegetariska middagstråd! Välkomna, både nya och gamla vegetarianer och andra som är nyfikna på veggomat! {#lang_emotions_apple}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-26 10:15
    Tråd om vegetarisk barnmat: www.familjeliv.se/Forum-3-39/m61273202.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 08:35
    Vegetarisk jul-recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m62153507.html
  • Svar på tråden Vegetarisk middagstråd, del 17
  • Gurkan

tråd nummer 17, imponerande!

Ändrade mig från hämtmat när jag tittade ut och insåg att det var rejält med modd på vägarna.
    En form av gulaschsoppa med baugette får det bli istället..

• ljubav

här vart det enkel pastagratäng, kokt pasta i botten, köpt pastasås över, 3 dl grädde över, och sedan toppa med ost, in i ugnen en 5-10 minuter å vips så var maten färdig.
    Lite lyxigare variant än bara pasta å pastasås...:)

• Gurkan
    ljubav skrev 2010-01-19 18:33:39 följande:
    här vart det enkel pastagratäng, kokt pasta i botten, köpt pastasås över, 3 dl grädde över, och sedan toppa med ost, in i ugnen en 5-10 minuter å vips så var maten färdig. Lite lyxigare variant än bara pasta å pastasås...:)
    Låter som härlig vardagslyx!
    Älskar verkligen gratänger om inte annat för att det är ett bra sätt att piffa till rester :D
  • Adnil76

Idag gjorde sambon och jag kikärtsbiffar med purjo, smaksatt keso, vitlök, basilika, parmesan, paprika och lite annat i. Tillbehör: quinoa och gräddfil med rivet citronskal och färsk timjan. Grundreceptet är detta http://www3.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15413 men vi ändrade smaksättningen lite idag. Smarrigt! Funar bra som burgare också...

• Taggtroden
    MRSVi skrev 2010-01-19 20:38:18 följande:
    www.alltommat.se/recept/antons-kyckling-5556/  Det här lagade jag i dag, fast med quornbitar istället för kyckling, det var riktigt gott faktiskt... lite chili i skulle nog göra den ännu bättre.
    *sparar receptet*
  • ljubav
    Gurkan skrev 2010-01-19 20:30:37 följande:
    Låter som härlig vardagslyx! Älskar verkligen gratänger om inte annat för att det är ett bra sätt att piffa till rester :D
    ja verkligen och vill man piffa till det ännu mer som häv i majs eller svamp eller vad man nu vill ha i... :)
  • Galia

Kul med ny tråd!

igår blev det potatiskroketter och rödbetsbiffar. Syrran stekte även upp ngn sorts baconsubstitut som jag kände redan när den stektes att det inte skulle gå väl hem hos mig och tog därför bara en yttepyttebit till att börja med och den bara växte i munnen när jag tuggade, men till slut lyckades jag svälja. Är nu i ett läge (i graviditeten) då jag är illamående nästan hela tiden och känner mig jättehungrig men när jag ska äta så tar det tvärstopp nästan direkt och vissa saker går bara inte att få ner... 

• Gurkan

Till lunch blir det pizza från frysen och till kvällsmat blir det pasta med korv, paprika och purjolökssås!

Svar på tråden Vegetarisk middagstråd, del 17