• cherryblossom

stoppa banköverföring

en tjej ska köpa en sak av mig och har lagt in mitt kontonummer samt summa som ska dras från hennes konto när hon fått lön. Tyvärr måste jag häva köpet av vissa anledningar. Frågan är då om hon kan "ta bort" sin överföring? Tacksam för svar

• Svar på tråden stoppa banköverföring
  • HonSomVet

Tja, det beror väl på om pengarna redan förts över eller reserveras? Då kan hon inte göra något. Då måste du flytta tillbaka pengarna igen själv.

• cherryblossom

de förs inte över förrän den dan hon får lön vilket är nästa vecka.

• HonSomVet
    cherryblossom skrev 2010-01-19 20:13:46 följande:
    de förs inte över förrän den dan hon får lön vilket är nästa vecka.
    Jaså ja, men då är det ju bara för henne att gå in på sin internetbank och radera den planerade överföringen.
  • cherryblossom

ok tack för svaret

• cherryblossom

uppdaterar med en fråga: tjejen säger att det är jättekrångligt att ta tillbaka och att det tar flera dagar. Är det så?

• jessamy

Nej det gör det inte. vet inte vad hon har för bank dock. Hade swedbank förut och nu handelsbanken.
    Bara att gå in på kommande betalningar/överföringar. klicka på den man vill ta bort och ta bort:) gjort med några klick.

• HonSomVet
    cherryblossom skrev 2010-01-21 01:06:08 följande:
    uppdaterar med en fråga: tjejen säger att det är jättekrångligt att ta tillbaka och att det tar flera dagar. Är det så?
    Nej det är inte sant, iom att hon lagt in en överföring för nästa vecka. Det är ju bara klicka och ta bort den betalningen/övrföringen och så är det klart.
Svar på tråden stoppa banköverföring