• anni31

50% mainecoon 50%bondkatt. Har någon en sådan?

Tänker skaffa katt och har letat länge för att hitta en jag verkligen vill ha. Idag blev jag något förälskad.. Men har endast sett bild på en kattunge som är 50/50 och skulle gärna vilja veta hur de blir som stora. Maine coone verkar ju vara gigantisk. Hur blir en blandis? Har fått veta att de har det extrahår som maine har men inget mer. Försöker få napp här:) Någon som har en liten blandis?

• Svar på tråden 50% mainecoon 50%bondkatt. Har någon en sådan?
  • pessl

Jag har två blandraser. De är stora och kraftigt byggda och får altid höra av vetrinären att de ska banta. Annars är de som vilka bondkatter som helst, gillar att jaga och vara ute. Min erfarenhet är att kattens personlighet sitter i generna och i uppväxten, inte i rasen men gilar man rejäla katter är blandningen bra.

• anni31

Tack för att du svarade! Är de långhåriga?

• pessl

En av katterna är långhårig, den andra ser ut som en vanlig katt men har fantastiskt tjock päls.

• morriis

En kompis hade en sådan blandning och katten var inte alls stor. Hon (det var en hona) var smal och ganska liten samt långhårig.

• Havanna82

OM en av föräldrarnakatterna faktiskt är en renrasig MCO så kan man lite enkelt säga att kattungen ärver 50% från sin ena förälder så att den ska bli stor finns det ingen garanti för. Lika som det finns mco i alla storlekar finns det ju huskatter i alla storlekar så enklast är nog att se hur föräldradjuren ser ut.

• anni31

Låter ju bra.. Får åka och kika på föräldrarna.. Är 1500 kr ett ok pris tycker ni?

• Havanna82
    anni31 skrev 2010-01-20 10:03:16 följande:
    Låter ju bra.. Får åka och kika på föräldrarna.. Är 1500 kr ett ok pris tycker ni?
    Ja, om katten kommer dubbelvaccinerad, chippad, med huskattsbevis , minst 12 veckor gamla och besiktigaste högst 7 dagar innan flytt.
Svar på tråden 50% mainecoon 50%bondkatt. Har någon en sådan?