• sanna88a

Kista?

Är kista ett bra ställe? hur stort är det? vad finns det för affärer? det finns väl något som heter kista galleria?

• Svar på tråden Kista?
  • sanna88a

jag litar inte på wikipedia... vem som helst kan ju gå in o ändra där

• Jezamine
    sanna88a skrev 2010-01-19 22:33:35 följande:
    jag litar inte på wikipedia... vem som helst kan ju gå in o ändra där
    Googla själv då
  • sanna88a
    Jezamine skrev 2010-01-20 10:15:33 följande:
    Googla själv då
    jag ville höra  personligen (annars hade jag inte startat tråden) från någon som bor där. om det är stökigt etc.
  • Anova

Olika bra i olika områden. Ärvinge tycker jag är fint de gamla husen på gränsen till Husby är mer eller mindre "slum".
    Stök? Beror ju vad man jämför med.

Gallerian är stor. Är väl en av Stockholms största. Är relativt nybyggd och har både restauranger och bio. Massor av butiker (det mesta finns) och två livsmedelsbutiker. Öppet alla dagar mellan 10-21. Finns också t.ex. bra vårdcentral i centrum.

Är det något speciellt du undrar?

• sanna88a
    Anova skrev 2010-01-20 12:24:21 följande:
    Olika bra i olika områden. Ärvinge tycker jag är fint de gamla husen på gränsen till Husby är mer eller mindre "slum". Stök? Beror ju vad man jämför med. Gallerian är stor. Är väl en av Stockholms största. Är relativt nybyggd och har både restauranger och bio. Massor av butiker (det mesta finns) och två livsmedelsbutiker. Öppet alla dagar mellan 10-21. Finns också t.ex. bra vårdcentral i centrum. Är det något speciellt du undrar?
    tack för svaret :)
    vad är det för livsmedelsbutiker? finns det maxi stormarknad eller willys någonstans i närheten om man vill storhandla?
  • Anova
    sanna88a skrev 2010-01-20 12:42:05 följande:
    tack för svaret :)vad är det för livsmedelsbutiker? finns det maxi stormarknad eller willys någonstans i närheten om man vill storhandla?
    I Kista Centrum ligger det ett Coop och ett ICA. Medelstora butiker.

Om man vill storhandla finns det inga större butiker i Kista... Det finns ett prisextra i Hallonbergen, närmaste Willys finns i Rissne och i Häggvik, närmaste ICA maxi i Häggvik, ICA kvantum finns i Sollentuna centrum och ett stort Coop forum ligger i Bromma och ett i Häggvik.
    Har man bil är det inte några problem att storhandla, dessa butiker finns inom en kvart-tjugo minuters körtid. Om man vill åka kollektivt är nog Sollentuna eller Häggvik det bästa, dit går buss 514 från Kista (via Sollentuna till Häggvik). Visst är Hallonbergen närmare, men det är lång gångväg från tunnelbanan till Prisextra.
  • sanna88a
    Anova skrev 2010-01-20 16:33:42 följande:
    I Kista Centrum ligger det ett Coop och ett ICA. Medelstora butiker. Om man vill storhandla finns det inga större butiker i Kista... Det finns ett prisextra i Hallonbergen, närmaste Willys finns i Rissne och i Häggvik, närmaste ICA maxi i Häggvik, ICA kvantum finns i Sollentuna centrum och ett stort Coop forum ligger i Bromma och ett i Häggvik. Har man bil är det inte några problem att storhandla, dessa butiker finns inom en kvart-tjugo minuters körtid. Om man vill åka kollektivt är nog Sollentuna eller Häggvik det bästa, dit går buss 514 från Kista (via Sollentuna till Häggvik). Visst är Hallonbergen närmare, men det är lång gångväg från tunnelbanan till Prisextra.
    tack så jättemycket för all info:)
  • Vardagspoesi

Vet inte riktigt om jag ska säga att Kista är världens finaste bostadsområde, men det har goda kommunikationer. T-banan(blå linje), som du är vid T-centralen på 17 minuter och det finns även flertal bussar som sträcker sig åt olika håll från Kista.

Kista Galleria är helt super! Klart ett av Stockholms bästa gallerior! Den renoverades nu i slutet av förra året och byggdes ut 25 % större. Jag som tyckte Kista redan då var i en egen klass blev ännu bättre efter renovering. Finns allt som man behöver livsmedel, massor av shopping, mat och nöjen!

http://www.kistagalleria.se/

Tillsammans är vi starkare än Bamse, klokare än Skalman & coolare än Batman
Svar på tråden Kista?