Kista?
Är kista ett bra ställe? hur stort är det? vad finns det för affärer? det finns väl något som heter kista galleria?
Är kista ett bra ställe? hur stort är det? vad finns det för affärer? det finns väl något som heter kista galleria?
jag litar inte på wikipedia... vem som helst kan ju gå in o ändra där
Olika bra i olika områden. Ärvinge tycker jag är fint de gamla husen på gränsen till Husby är mer eller mindre "slum".
Stök? Beror ju vad man jämför med.
Gallerian är stor. Är väl en av Stockholms största. Är relativt nybyggd och har både restauranger och bio. Massor av butiker (det mesta finns) och två livsmedelsbutiker. Öppet alla dagar mellan 10-21. Finns också t.ex. bra vårdcentral i centrum.
Är det något speciellt du undrar?
Vet inte riktigt om jag ska säga att Kista är världens finaste bostadsområde, men det har goda kommunikationer. T-banan(blå linje), som du är vid T-centralen på 17 minuter och det finns även flertal bussar som sträcker sig åt olika håll från Kista.
Kista Galleria är helt super! Klart ett av Stockholms bästa gallerior! Den renoverades nu i slutet av förra året och byggdes ut 25 % större. Jag som tyckte Kista redan då var i en egen klass blev ännu bättre efter renovering. Finns allt som man behöver livsmedel, massor av shopping, mat och nöjen!
http://www.kistagalleria.se/