• Marras

    Vi fortsätter kämpa i våra utredningar..i längtan efter plusset.

    Hej..
    okej Nu startar jag upp en ny tråd angående våra utredningar och i jakten på plusset! Antar att man gjorde som så här? =)

  • Svar på tråden Vi fortsätter kämpa i våra utredningar..i längtan efter plusset.
  • Marras

    Har fått mens, okej sparsam mens iallafall.. jääääääkla skit skit skit!! Har köpt ett test som jag ska ta i morgon vilket som.. bara för att vara säker.

    Ja, att man aldrig lär sej.. alltid hoppas *suck*

  • Adme
    Hej alla,
    Jaqi, vad hemskt för dig. Hoppas att du finner tillräckligt med styrka att kontrollera vad som gör att du får upprepade mf.
    Amatory; Åh vad roligt med plus i tråden, som jag har längtat efter det! 
    Marras och heiden, beklagar mensen. Är ni helt klara med er utredning?
    Har inte orkat vara inne och kolla den senaste tiden, utan all energi har gått till att uthärda till i går när vi skulle tillbaka för att få reda på vad utredningen visade. Dom senaste veckorna har varit sjukt jobbiga. Mycket irritation. Alla testresultat visade bra, att jag hade äl såg hon via ul när vi var där första gången. Mitt blodprov visade på bra värden och mannens spermaprov var bra. Men varför blir vi inte gravida efter två års försök? Antagligen är det något stopp på en eller bägge äggledarna. Kanske pga en blindtarmsoperation jag gjorde vid 10-års ålder. Kunde gjort ett kontrastul men kände att det spelar ingen roll vad det visar. 
    Så vi bestämde oss för att börja med ivf på en gång istället. Ska börja och betala själv på ivf-kliniken samtidigt som läkaren skulle skicka remiss till huddinge.
    Om jag glömt någon annan ber jag om ursäkt, tankarna är inte helt 100 just nu, dom vandrar lätt iväg och har svårt att koncentrera mig!
  • Amatory

    Mead: Jag förstår att det måste ha varit jobbigt att gå och vänta på svaren. Nu hoppas vi på IVF då och med detta fler plus i tråden...

    Jo, det känns jätteskönt med ett plus på stickan och förhoppningsvis visar VULet på ett litet hjärta som tickar så man kan börja "vara" gravid.. Än så länge vet bara de allra närmaste och mitt jobb eftersom jag inte får utföra alla sysslor...

    Jag håller verkligen tummarna för er alla och hänger gärna kvar i tråden för jag vill så gärna veta hur det går för er...

    PS.. I måndags slutade jag och min make röka.. Vet inte om det är för alltid men åtminstone till graviditet och amning är över.. Vill inte säga för alltid för då känns det genast mycket jobbigare... Får se hur jag känner mig vid ett senare tillfälle men nu är vi iaf inne på 4e dagen utan cigg och jag känner mig ganska stolt...

  • heiden

    Hej på er!


    caribeza: förstår er precis, jag tänkte också denna ÄL försöka och inte hålla koll när den ska komma och försöka att bara slappna av och blir det så blir det, är ju väldigt svårt men ska verkligen försöka.... 
    och jag mår bättre nu, gullig du är som frågar! Efter några rejält deppiga dagar har jag lyckats rycka upp mig lite!!

    Fasen Marras fick du också din :( och visst är det jobbigt att man alltid börjar hoppas och alltid blir så himla besviken..... men vi måste kämpa på!!!

    Mead: vi är också klara med vår utredning och vi har det precis som er, allting visade normalt på våra tester men det har ju ändå inte blivit något :( Vi har inte riktigt försökt i två år som er men dryga året och visst känns det frustrerande, om allt är bra varför blir det inget?? Det går ju så lätt för så många andra.... ibland känner man bara blä vad orättvist!! Fast visst är vi glada allt allt visade bra men man är ju fortfarande frustrerad, går inte komma ifrån!!!

    Nu i helgen är min man bortrest så jag ska försöka plugga och göra klart en kurs för att sen göra mitt examensarbete så jag kan få ut min examen och få högre lön och byta jobb då jag inte alls trivs längre, tror att mycket av detta ligger i mitt bakhuvud och stressar mig psykiskt vilket de säger kan påverka om man blir gravid eller inte.... så nu är det pluggning som gäller!! Och träning för det har jag också hört ska vara bra, det nya sunda och disciplinerade livet börjar :)

    Och det är självklart du ska hänga kvar här Amatory, vill ju veta hur det går för dig med!! Bra med rökningen, super!!

    Kram på er alla goa tjejer!!


  • caribeza

    Hej tjejer!

    Så skönt Amatory att du har fått pluss! vi behöver verkligen det i denna tråd så att vi kan känna att det finns hopp! Självklart ska du fortsätta vara med här!
    Mead, skönt att det inte är nåt fel med er! Bra att ni tar beslutet att börja med IVF på en gång. Vilken klinik var det? Hoppas att du hittar styrka i dig själv för att klara denna jobbiga process... tyvärr är det så att den har precis börjat!
    Marras, j......a MENS!!!
    Heiden, plugga på! vad roligt att din examen är så nära! Skönt att kunna fokusera på annat också...
    Inga nyheter här. Har inte testat för äl (jag tror faktiskt att det är typ nu) och det känns skönt! Ikväll ska vi mysa här hemma med god middag och helgen blir lugn.
    Hoppas att alla har en underbar helg och vi hörs igen snart!

  • Adme

    Hej,


    Heiden, lycka till med pluggandet och examensarbetet. Förstår att det känns som ett jobbigt moment, att inte trivas på jobbet är fruktansvärt. Hade en sån period i somras. Men lyckades ta mig ur det och mår helt fantastiskt nu (om man bortser från att det inte blir barn)
    Amatory, har du fått se lilla livet? Gud vad duktigt att sluta röka, förstår hur svårt det är. Själv försöker jag bara att minska på sockerintaget, går sådär! Alltid finns det någon anledning...
    Caribeza, hålller tummarna att ni lyckades få till det ordentligt i helgen och att det blir ett + snart!
    Själv har vi varit på IVF-info i dag, ställde MASSA frågor som kommit upp sen vi fick beskedet i onsdags. Var och köpte ut massa medicin också. Så när mensen börjar så ska jag börja ta sprutor och blodprov för att det ska bli massa guldägg! Mannen ser allt positivt och försöker få mig att se det på samma sätt. Har liiiiite svårare för att se att det är bra, men ett tag till så kanske! Allt talar ju för oss, vi är unga, bra prover! Ändå finns känslan där att varför blir det då inget. Och någonstans hoppas jag på ett mirakel...Men nu har vår IVF-resa påbörjat.
    Kram till er alla
  • Marras

    Hejsan.. Alltså mead!! inser du att det kan vara MYCKET nära för dej innan du har en bebis i maggen!! =) =) =) Jag blir helt till mej.. äntligen är du riktigt på språng! ohh så spännande att följa dej o din/ er resa.

     Jajmen *suck* här sitter man med syndafloden.. ursch, ont i magen har jag också.

    Började med en ny kur pergotime igår.. har också fått tid för äggledarspolning 4/2.. då ska jag passa på att fråga honom vart vi vänder oss för Ivf nu efter detta.

    Annars inget nytt.. *suck* Less.. En rädlsa varje månad för VEM som ska komma o säga att :ohhh jag är gravid!! =( Alltid är det nån.. ja menar det verkar som att jag får veta någon i min omgivning varje månad.. min största fasa är min 18åriga svägeska.. ja, jag bara väntar att hon också ska komma o säga att hon väntar barn.. hon har ingen kille, men hennes mål i livet är att få barn.. o det NU! Sen om hon lever i ett förhållande spelar ingen roll. låt mej tillägga att hon har en diagnos och kan inte ta hand om sej själv =( Rätt jobbigt när hon säger till mej.. åhh jag har sån barnlängtan! =S Det är så magen vänder sej ut och in..

  • Amatory

    Hej igen..
    Nej ännu har vi inte fått se det lilla livet.. den 2 februari är det dags.. Rökningen misslyckades jag med efter en vecka. Så nu har jag satt upp ett nytt datum att sluta och det är på måndag... Hoppas på ett bättre resultat den gången..

    Nu ligger jag hemma med magsjukan.. Inte det allra trevligaste direkt. Trodde själv att det var morgon illamående men det insåg vi ganska snart att det inte var. Sambons son kräktes ett par gånger i helgen och troligtvis är det av han jag har fått det...

Svar på tråden Vi fortsätter kämpa i våra utredningar..i längtan efter plusset.