• Camilla D

Någon som har erfarenhet av OBH Nordicas köksassistent?

Skall köpa en assistent för att knåda degar (börd och bullar mest)
    Givetvis vill jag ha en bra, men ändå snygg.
    Har spanat länge på Kitchen aid, men den är så himla dyr så den blir det inte.
    Nu hittade jag en från OBH Nordica som ser nästan likadan ut, men för några tusen mindre.
    Någon som vet någonting om den?

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av OBH Nordicas köksassistent?
  • Anatha

Inte om just den. Men OBH nordica generellt är ett lågkvalitetsmärke som har hottat upp designen och inget jag skulle satsa på.

• Camilla D

Usch är det så?! Jag trodde de hade blivit bättre på senare tid! Har andra produkter därifrån som jag är nöjd med, bla "Björn Axens volym master" och en mixer.
    Men denna är ju rätt dyr, så då vill man ju verkligen att den skall vara bra med, inte bara snygg!
    Någon mer?

• Anatha
    Camilla D skrev 2010-01-19 22:26:53 följande:
    Usch är det så?! Jag trodde de hade blivit bättre på senare tid! Har andra produkter därifrån som jag är nöjd med, bla "Björn Axens volym master" och en mixer. Men denna är ju rätt dyr, så då vill man ju verkligen att den skall vara bra med, inte bara snygg!Någon mer?
    Volymastern har jag varit sugen på men min mixer från dem har varit så kass den klara inte ens att krossa is. Jag har för mig att de brandar massa lågprismärken och köper in billigt men det kan ha blivit ändring sen jag kollade upp dem sist. Min uppfattning är inte riktigt färsk då jag bojkottade dem för ett tag sen efter dåliga omdömen och egen besvikelse.

Kitchen aid har jag hört blandat om att den är bra men dyr. Har du kollat in andra tex Bosch har jag hört bra om. Kanke det finns tester från råd och rön eller liknade?
  • Camilla D

Volym mastern är skibra! Det går fort, det håller hur länge som helst! Tom när man vaknar dagen efter är all volym kvar! Tar inte mer än 5 min att få till hyffsad volym! Älskar den!

• Anatha
    Camilla D skrev 2010-01-20 14:41:03 följande:
    Volym mastern är skibra! Det går fort, det håller hur länge som helst! Tom när man vaknar dagen efter är all volym kvar! Tar inte mer än 5 min att få till hyffsad volym! Älskar den!
    Då fag får nog omvärdera i alla fall en OBH nordica produkt och skaffa en sådan 
  • Scaniamamma

Kan säga att min erfarenhet av den maskinen är endast possitiv. Har aldrig haft några problem alls. Så även om det nu är så att andra av deras produkter är dåliga så tycker inte jag att denna hamnar i den kategorin.

• Mollymajs

Puffar lite då jag oxå funderat på o köpa denna.

• Camilla D

Köpte den vita på Netonnet, har ju inte haft den så superlänge (som ni förstår) men är jättenöjd med den. Bakar bröd och bullar så det står härliga till =)

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av OBH Nordicas köksassistent?